گل‌کار: تیم های ایستاده حریف تیم نشسته ما نیستند

تغییر نسل به خوبی در تیم جواب داد و از زمان پارالمپیک آتن که آخرین دوره حضور خود من در پارالمپیک بود، روند تغییردهی نسل‌ شروع شد و حال این نسل جا افتادند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی گل‌کار پیشکسوت والیبال نشسته کشورمان پیرامون قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته اظهار داشت: در نهمین دوره برگزاری این رشته در پارالمپیک ایران به هفتمین قهرمانی رسید و در دو بار دیگر نیز به نایب قهرمانی رسیدیم که این افتخار بزرگی در سطح جهان است و باید صمیمانه به والیبالیست‌هایمان بابت این موفقیت بزرگ تبریک بگویم. قهرمان شدن آسان است اما قهرمان ماندن کار سختی‌ست و نشان از شایستگی تیم ملی والیبال نشسته‌ست.

وی درمورد آرمان تیم ملی والیبال نشسته مبنی بر قهرمانی بدون باخت حتی یک ست تاکید کرد: متاسفانه نشد که بچه‌ها به این آرمان دست یابند. روسیه تیمی قوی، سرویس زن و باصلابت بود که نتیجه خوب بودن دو تیم، فینالی زیبا بود. با این حال معتقدم ما قطعا قادر به رسیدن به این آرمان در المپیک بعدی هستیم.

گل‌کار درمورد تغییر نسل در تیم والیبال نشسته بیان داشت: تغییر نسل به خوبی در تیم جواب داد و از زمان پارالمپیک آتن که آخرین دوره حضور خود من در پارالمپیک بود، روند تغییردهی نسل‌ شروع شد و حال این نسل جا افتادند. اکنون دوباره فرصت تغییر نسل رسیده و من مطمئنم که نسل آینده نیز همین مسیر افتخارآفرینی را ادامه خواهند داد. چه بهتر که مربیان معلول هم زیر نظر هادی رضایی که خودش استاد همه ماست، آموزش داده شوند تا در نسل‌های جدید این رشته، شاهد هدایت تیم توسط خود معلولین باشیم.

پیشکسوت والیبال نشسته ایران درباره تفاوت‌های والیبال نشسته و والیبال ایستاده تصریح کرد: در والیبال ایستاده ما شاهد هزینه‌های میلیاردی هستیم ولی در والیبال نشسته حتی خبری از یک دهم و یک بیستم آن نیز نیست. در گذشته فدراسیون به ما توجه بیشتری می‌کرد و برای پویایی لیگ بازیکنان ملی پوش را در تمام تیم های لیگ پخش می‌کرد اما با کاهش توجه‌ها به والیبال نشسته، این مهم از دست رفت. هرکسی که فکر می‌کند والیبال نشسته رشته‌ای آسان است کافی‌ست بیاید و امتحان کند. ما تیم ملی والیبال ایستاده هلند را بر زمین نشاندیم، تیم های داخلی را بر زمین نشاندیم و دیدیم که هیچ کدام از آن‌ها حریف تیم نشسته ما نبودند و نیستند.

گل‌کار درمورد کلیت عملکرد کاروان ایران در پارالمپیک توکیو عنوان داشت: عملکرد معلولین به مراتب برتر از المپیکی ها بود. در هر رشته ای باید حمایت لازم از ورزشکاران انجام شود اما در زمینه معلولین نیازمند دوبرابر همان توجه هستیم. یک ورزشکار سالم هم همه جا امکان تمرین دارد، هم سختی های جابجایی کمتری دارد و هم موقعیت شغلی خود را در خطر نمی‌بیند در حالی که معلولین هم مکان های اختصاصی برای تمرین نیاز دارند، هم سختی جابجایی زیادی دارند و هم موقعیت شغلی صد درصدی ای ندارند. اگر هم مدالی کسب می‌شود به خاطر حمایت نیست. کجای دنیا با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی صندوق حمایت از ورزشکاران برای معلولان، می‌توان زندگی کرد؟

وی درهمین مورد صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به تنهایی یک وزارت ورزش مستقل است با این تفاوت که وزارت ورزش برای هر ورزش در استان یک هیئت دارد اما فقط یک هیئت برای جانبازان و معلولین در هر استان وجود دارد و در این هیئت باید برای ده ها ورزش کمیته تشکیل داد که کاری به مراتب سخت تر است. زمان ما اسمی از برزیل و روسیه نبود اما الان اسم آن‌ها مدام تکرار می‌شود. این نتیجه سرمایه گذاری آن‌هاست لذا مسئولین ما هم باید در این زمینه دست به کار شوند.

بیشتر بخوانید:
پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| ساره جوانمردی پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه
قهرمان پارالمپیک در بیمارستان بستری شد
پارالمپیک2020توکیو|نتایج روز یازدهم پارالمپیک توکیو

انتهای پیام /