گل بخودی فیفا | کاهش جذابیت ورزش فوتبال با تغییرات عجیب قوانین داوری!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تغییر قوانین داوری از سوی ناظران کنفدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا) به دلیل سهولت کار داوران انجام گرفته اما به طور قطع از جذابیت این رشته خواهد کاست. همچنین این تغییرات مخالفان زیادی را در فضای مجازی داشته است و بحث و تبادل نظر در این باره شدت گرفته است و کاربران معتقدند این تغییرات روح جذابیت این رشته ورزشی را از بین می برد.

یکی از این تغییرات اساسی درخصوص زدن ضربه پنالتی توسط بازیکن است:

پس از ضربات پنالتی ادامه بازی وجود نخواهد داشت‌. مثلا اگر دروازه بان ضربه پنالتی را دفع کند یا توپ به تیرک دروازه برخورد کند بازی متوقف می شود و بازیکنان حق ادامه بازی را ندارند. بدین ترتیب داور بازی را متوقف کرده و توپ دوباره از کنار دروازه توسط دروازه بان کاشته می‌شود و دیگر لازم نیست موقع زدن پنالتی بازیکنان پشت محوطه جریمه برای توپ برگشتی کمین کنند.

از دیگر تغییرات اساسی درخصوص خطای هند بازیکن درون محوطه جریمه است:

یکی از مواردی که همواره در فوتبال بر سر آن بحث بوده برخورد توپ با دست بازیکنان است. در گذشته اینطور بود که در صورتی که توپ به دست بازیکن برخورد کند و تغییر مسیر بدهد، آن خطای هند است و در سایر موارد خطا تشخیص داده نمی شود اما با قوانین جدید هر برخورد توپ با دست خطای هند تلقی می شود. بر این اساس اگر در محوطه جریمه توپ در هر شرایطی به دست بازیکن مدافع برخورد کند پنالتی است و اگر گل به وسیله دست یا بازو حتی به صورت اتفاقی و تصادفی زده شود، مردود است.

خبرنگار: سپهر خرمی