گواردیولا روی خط انقراض!

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در آستانه اخراج از این باشگاه قرار گرفته است.

گواردیولا بر روی خط انقراض!

به گزارش سرویس ورزشی لحظه پپ گواردیولا در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۰۷ با انتخاب شدن به عنوان سرمربی تیم فوتبال دوم بارسلونا وارد عرصه مربیگری شد. او که تفکرات متفاوتی برای ارتقای سطح فوتبال داشت، موجب شد تا مدیران وقت باشگاه بارسلونا گواردیولا را به عنوان سرمربی تیم اصلی خود انتخاب کنند. او با آمدن به تیم بارسلونا تفکرات جدید خود را به دنیای فوتبال معرفی کرد و جان تازه‌ای به بارسلونا بخشید.

تفکرات او بسیار مورد توجه قرار گرفت چرا که سبک جدیدی به نام تیکی تاکا را در فوتبال بنا کرد. این سبک بازی برای دنیای فوتبال جذاب بود و به نوعی می‌توان گفت روح تازه‌ای به فوتبال دمید. پپ گواردیولا در اولین حضور خود بر روی نیمکت بارسلونا توانست در سومین دوره مقدماتی جام باشگاه‌های اروپا ۹-۲۰۰۸ برابر ویسلا کراکوو لهستان با چهار گل به پیروزی دست یابد.

گواردیولا در بارسلونا دوران بسیار طلایی داشت. او در ۴ فصل حضور خود در این تیم موفق شد با تفکرات خود و سبک بازی متفاوت ۳ قهرمانی در لالیگا، ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی در سوپر کاپ و ۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان برای بارسلونا کسب کند و به عنوان مربی سال فوتبال جهان انتخاب شود. موفقیت‌های پی‌درپی او در بارسلونا رکورد تاریخی برای این باشگاه به ثبت رساند.

گواردیولا در ادامه کار ۲ فصل پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا و در مرحله نیمه‌نهایی با تیم بارسلونا حذف شد و از صعود به فینال بازماند. همین امر هم باعث شد تا مدیران وقت بارسلونا تصمیمی اساسی بگیرند و سرمربی تیم فوتبال خود را تغییر دهند.

pepout# / گواردیولا بر روی خط انقراض!

او سرانجام در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ با قراردادی ۳ ساله راهی بایرن‌ مونیخ شد، تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. کار پپ گواردیولا در بایرن‌مونیخ بعد از افتخارات یوپ هاینکس بسیار دشوار و حساس بود. او کار خود را در بایرن‌مونیخ با قهرمانی در سوپر لیگ اروپا و جام باشگاه‌های جهان آغاز کرد. گواردیولا در ادامه توانست قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی آلمان را نیز با باوارایی‌ها