یورگن کلوپ پیش از تقابل با لسترسیتی: دلیل برکناری راجرز از دست دادن توانایی مربی‌گری نبود!

سرمربی آلمانی پیش از رویارویی با تیم برندان راجرز به دفاع از این سرمربی پرداخته است. راجرز در سال 2015 از سرمربی‌گری لیورپول کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ برندان راجرز پس از اخراج از لیورپول، برای نخستین بار به آنفیلد بازگشته است. در سال 2015 راجرز برکنار و به جای او یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول انتخاب شد. راجرز در این مدت به اسکاتلند رفت و سرمربی‌گری سلتیک را بر عهده داشت تا اینکه در سال جاری به عنوان سرمربی لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس بازگشت.

یورگن کلوپ، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با لسترسیتی، صحبت‌هایی درخصوص سرمربی حریف داشت:

“وقتی یک مربی برکنار می‌شود، عامه مردم اینطور فکر می‌کنند که مثلا او مغز فوتبالی خود را از دست داده است؛ اما این چیزی نیست که رخ می‌دهد. نمی‌دانم دقیقا مشکل راجرز در لیورپول بود چه بود، اما هرچه بود ارتباطی با کیفیت مربی‌گری او ندارد.”

“انتظارات، روابط و هرچیز دیگری، اگر یک روز درست کار نکند، باشگاه باید تصمیم بگیرد. این اتفاق همیشه یک روزی رخ می‌دهد و باشگاه تصمیمش را می‌گیرد.”

کلوپ همچنین گفت که پس از دیدار دوستانه پیش‌فصل سال 2014 به عنوان سرمربی دورتموند مقابل لیورپول برندان راجرز، از توانایی این مربی آگاه شده است:

“ما در آگوست 2014 مقابل آن‌ها قرار گرفتیم. در بهترین فرم خود نبودیم و 4-0 باختیم. لیورپول در آن روز عالی بازی کرد و من به عنوان مربی احترام زیادی برای راجرز قائل شدم.”

راجرز دوران موفقی را در سلتیک پشت سر گذاشت و دو قهرمانی لیگ اسکاتلند را با این تیم کسب کرد. او با لسترسیتی در فصل جاری نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. چهار پیروزی، دو تساوی و تنها یک باخت. لسترسیتی با 14 امتیاز و هفت امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول صدرنشین، در رتبه سوم جدول قرار دارد.

لیورپول و لسترسیتی از ساعت 17:30 امروز به وقت ایران، در ورزشگاه آنفیلد مقابل هم قرار می‌گیرند.

خبرنگار: سامان خدایی