یوسفی : مسابقات جهانی کشتی از سطح بسیار بالایی برخودار بود

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، علی اکبر یوسفی کشتی گیر ملی پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم امید کشورمان پس از بازگشت به ایران و کسب مدال طلای رقابت‌های جهانی بوداپست،گفت: مسابقات جهانی کشتی از سطح بسیار بالایی برخودار بود و من هم در این رقابت‌ها به عنوان جوان‌ترین کشتی گیر حضور داشتم. خدا را شکر توانستم با همت و تلاشی که انجام دادم مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کنم.

او افزود:

با توجه به اینکه یکی از دوستانم در تیم ملی دچار مصدومیت شد، کادرفنی تصمیم گرفت که من را جایگزین او کند و من هم در فاصله ۶ روز مانده به آغاز رقابت‌ها به تیم ملی اضافه شدم. همان طور که گفتم خدا را شکر با تلاش خودم و کادرفنی مدال طلا را کسب کنم.

ملی پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم امید کشورمان گفت:

ابتدا در دور اول با قرعه استراحت رو به رو شدم و بعد از آن در دور دوم موفق شدم کشتی گیر فنلاندی را شکست دهم. بعد از پیروزی در آن مسابقه به دور سوم راه پیدا کردم. در دور سوم هم توانستم برابر کشتی گیری از کشور آلمان به پیروزی دست پیدا کنم و همچنین در رقابت ما قبل فینال هم به مصاف حریفی از ترکیه رفتم که در دوره گذشته به مقام سوم جام جهانی دست پیدا کرده بود. خدا را شکر خدا را شکر توانستم او را هم شکست دهم و به دیدار پایانی راه پیدا کنم.

او ادامه داد:

در دیدار فینال با توجه به اینکه حریف گرجستانی از ناحیه کتف مصدوم شد و نتوانست در مسابقه شرکت کند، به همین علت من به مقام اول جام جهانی رسیدم.

ملی پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان گفت:

همان طور که می‌دانید آرزوی هر ورزشکاری است که در رقابت‌های المپیک حضور داشته باشد و من هم تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم تا نظر کادر فنی تیم ملی کشتی را جلب کنم تا بتوانم در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشم.