تاریخچه المپیک( قسمت ششم)| بریتانیا از روش آمریکایی برای نمایش قدرت استفاده کرد

بریتانیای کبیر بعد از میزبانی آمریکا در دوره قبلی که منجر به قهرمانی آنها در المپیک شد تصمیم گرفتند با میزبانی در سال 1908 شرایط را برای ورزشکاران کشورشان مساعد کنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، بریتانیای کبیر در سال 1908 میزبان المپیک شد تا تمام داشته هایش را برای رسیدن به قهرمانی المپیک خرج کند.این دوره از رقابت ها نسبت به دوره 1904 در آمریکا یک تفاوت عمده داشت 22 کشور در 22 رشته و با حضور بیش از 2000 ورزشکار رکورد بیشترین ورزشکاران در المپیک ها شکسته شد .

شهر لندن در 27 آوریل میزبان ورزشکاران 22 کشور جهان بود  و بریتانیایی ها با کسب 6 مدال در مجموع به مقام اول در جدول توزیع مدال المپیک دست یابند و این در حالی است که آنها 56 مدال طلا،51 مدال نقره و 39 مدال برنز از این دوره از رقابت ها بدست آوردند.
ایالات متحده در این دوره از رقابت ها باز هم نتوانست از عنوان قهرمانی اش دفاع کند و المپیک نشان داد میزبانی المپیک در توزیع مدال ها تاثیرگذار است و به مثابه آمریکا آنها هم از داشته های میزبانی استفاده کنند.

جهش قابل توجه سوئد به رده سوم در این دوره از رقابت های المپیک در حالی که در دوره قبل جایگاه قاب قبولی نداشت.کشور سوئد در رقابت های المپیک 1908 توانست 25 مدال بدست بیاورد.در انتهای جدول نیز تیم بلژیک با 8 مدال در مجموع قعر نشین المپیک قرار بگیرد و فرانسه و آلمانِ مدعی کماکان د رده های چهارم و پنجم المپیک 1908 را بدست اوردند.

بیشتر بخوانید:
تاریخچه المپیک(قسمت اول)| چگونه یک جشن احترام بزرگترین رویداد جهانی در ورزش شد
تاریخچه المپیک(قسمت دوم)| آغاز دوران المپیک مدرن در یونان
تاریخچه المپیک(قسمت سوم)| رقابت های ورزشی با 245 شرکت کننده با نام المپیک
تاریخچه المپیک( قسمت چهارم)| المپیاد دوم با میزبانی فرانسه در سال 1900
تاریخچه المپیک( قسمت پنجم)| ایالات متحده و رکود المپیک در سنت لوئیس!

انتهای پیام/