بهترین مدافع راست تاریخ/ تغییر سلیقه میلیونها جوان با استایل خاص کافو

در برزیل ‌‌هيچ بازيكنى با رؤياى بازى كردن در پست دفاع كنارى بزرگ نميشود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، اسطوره‌هایی همچون پله ، جرزینهو و گارینشا باعث شدند تا همه کودکان عشق فوتبال برزیلی با رویای مهاجم شدن پا به توپ شوند. اين ضرب المثل تا ٢٠ سال قبل شايد در مورد تمام فوتباليستهاى جهان صدق ميكرد ولى با ظهور مدافعان كنارى برجسته اى چون كافو، روبرتو كارلوس، زانتى، فليپ لام،ليلين تورام، اشلى كول و …. ، نسل جديد از بازى آنها تأثير گرفتند. بهترين دفاع راست حال حاضر جهان يعنى الكساندر آرنولد در پستى بازى ميكند كه الگوى فوتبالیش يعنى كافوى برزيلى در آن پست بازى ميكرد.

دكتر در تيم ملى برزيل

كافو به اعتقاد بسيارى از كارشناسان بهترين دفاع راست تاريخ فوتبال است كه در آغاز راه به عنوان هافبك راست بازى ميكرد. تله سانتانا مغز متفكر برزيلى در تيم سائوپائولو پست بازى او را تغيير داد و كافو در پست دفاع كنارى به يكى از بهترين بازيكن هاى دنيا تبديل شد.
دكتر (لقب كافو) با تيم ملى برزيل در سه فينال جامهاى جهانى ١٩٩٤ امريكا، ١٩٩٨ فرانسه و ٢٠٠٢ كره و ژاپن، در بار بر سكوى قهرمانى ايستاد و آخرين جام قهرمانى سلاطين سامبا را او بالا برد.
شش سال درخشان در رم باعث شد آنجلوتى او را در سن ٣٣ سالگى به ميلان فرابخواند و كافوىِ با تجربه، ۵ سال رؤيايى را در ميلان سپرى كرد و ويترين افتخارتش را با قهرمانى همراه با روسونری در سری آ تکمیل کرد.

کاغذ با ۱۴۲ بازی ملی رکورددار تعداد بازی ملی برای سلسائو محسوب میشود.وی در این ۱۴۲ بازی تنها ۴ گل ملی به ثمر رساند که البته برای یک دفاع راست قابل توجیح است.وی همانطور که اشاره شد دو جام جهانی و دو کوپا آمریکا را فتح کرد و در زمره پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی برزیل محسوب میشود.کافو یکبار هم همراه با تیم ملی برزیل در سال ۹۷ جام کنفدراسیونها را فتح کرده است.
“مارکوس اوانگلیستا ده مورایس” نام کامل کاپیتان سابق تیم ملی برزیل است که با سبک خاص بازی خود باعث شد تا بسیاری از جوانان عاشق فوتبال نه تنها در برزیل بلکه در کل جهان مایل و راغب به بازی در این پست شوند.

? علیرضا دهقانی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:
برترین های الکساندر آرنولد در لیورپول