صالحی امیری: نمی دانم چرا تئوری توطئه در ایران قوی است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: وظیفه داریم به انبوه نیاز ها پاسخ بدهیم و یک میلیارد به کشتی و ۵ میلیارد به بقیه فدراسیون ها کمک می کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، رضا صالحی امیری در برنامه ایران امروز رادیو ایران درباره فعال بودن کمیته ملی المپیک بیان کرد: آن چیزی که در مجموعه ورزش ایران در حال وقوع است محصول وفاق و همدلی است. ورزش ایران می تواند در سال ۱۴۰۰ کام ملت ایران را شیرین کند. ما در کمیته ملی المپیک وظیفه داریم و فدراسیون ها و ورزشکاران حق دارند بنابراین خودمان را ملزم به پاسخگویی می دانیم. همچنین در شرایط کرونا ما اقدامات بی نظیری را برای آمادگی جهت درخشش در سال ۱۴۰۰ انجام داده ایم. از طرفی وظیفه داریم به انبوه نیازها پاسخ دهیم. ما در روزهایی که هستیم باید تیم ها را پشتیبانی کنیم.

او در ادامه این گفتگو در برنامه ایران امروز رادیو ایران اظهار کرد: در جلسه هیات اجرایی ۶ میلیارد مصوبه داشتیم که یک میلیارد به کشتی و ۵ میلیارد به بقیه فدراسیون ها کمک می کنیم.


کمک سه و نیم میلیاردی به پیشکسوتان در سال ۱۴۰۰


رییس کمیته ملی المپیک در مورد گلایه صمد نیکخواه بهرامی از حقوق پایین ورزشکاران و نیاز پیشکسوتان به کمک مالی گفت: بسکتبال کار بزرگی با مربی ایرانی در کسب سهمیه المپیک انجام داد. ما به عنوان کمیته ملی المپیک رسالت اصلی خود را توسعه ورزش قهرمانی و حمایت از فدراسیون‌ها می‌دانیم. بسکتبال علاوه بر ۲ میلیارد بودجه، ۵۰۰ میلیون تومان کمک دریافت خواهد کرد که ۳۰۰ میلیون آن انجام شده است. برای اعزام اخیری هم که داشت، هزینه پرواز را تامین کردیم. ما به تمام قهرمانان المپیکی که از المپیک ۱۹۴۸ مدال آور بوده اند حقوق پرداخت می کنیم و برای کل کسانی که سهمیه المپیک گرفته اند نیز ما و وزارت ورزش حقوق داده ایم. ۱۰ نفر هم از سوی کمیته بین المللی المپیک بورسیه شده اند. برای پیشکسوتان نیز ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم امسال کمک کردیم. فقط برای یک نفر که بیماری سرطان دارد ۸۰ میلیارد هزینه کرده ایم. برای سال آینده نیز سه و نیم میلیارد پیش بینی کرده ایم که به پیشکسوتان کمک کنیم اما مسئولیت پیشکسوتان با صندوق از حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان است.


ملک بزرگی را به کمیته ملی المپیک برگردانیم


صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که سال آینده با تغییر دولت ممکن است بودجه کمیته ملی المپیک کم شود، گفت: خیر، ما دو سطح منبع داریم. در بودجه ای که ما تحویل گرفتیم حدود ۳۳ میلیارد بوده الان به ۱۲۰ میلیارد رسیده است و هر سال باید اضافه شود و نمی توان آن را کم کرد. ملک بزرگی به ارزش چند صد میلیارد در شمال شرق تهران را توانستیم از فضای سبز خارج کنیم. با تبدیل آن ملک سرمایه پایدار برای کمیته ملی المپیک ایجاد می کنیم. البته باید این را بگویم منابع ما محدود است و نیازهای فدراسیون ها نامحدود و هزینه ها هم سه تا پنج برابر شده است و باید به فدراسیو هان حق بدهیم که انتظار کمک بیشتر داشته باشند. اما آنچه دولت به ما داده است را عادلانه بین فدراسیون ها تقسیم کرده ایم و شفاف سازی هم کرده ایم.


90درصد کرسی ها ی ایران تاثیر گذار نیستند


صالحی امیری در مورد کسب کرسی بیان کرد: دیپلماسی تلاش برای ایجاد فرصت و کاهش تهدید در عرصه ورزش قهرمانی است.من الان ادعا می کنم 90درصد کرسی های ما تاثیر گذار نیستند.من مخالف کرسی نیستم و از هر کرسی دفاع می کنم اما بیش از 90درصد کرسی های ما در فرایند توسعه ورزش قهرمانی کارکردی برای ما ندارند.ما در سطح آسیا عضو کمیسیون ها هستیم اما چهار یا هشت سال برخی این کمیسیون ها اصلا جلسه ندارند و بیشتر رزومه ساز هستند. دپیلماسی نیاز به گسترش تعاملات بین المللی دارد. من در سفر به عمان دیدارهای زیادی داشتم و تمام خواسته ما این بود که جایگاه فدراسیون های ملی را قوی تر کنند

او در مورد گرفتن میزبانی هندبال از ایران گفت: نمی دانم چرا تئوری توطئه در ایران قوی است. من در سفر با عمان با شیخ احمد رییس بین المللی هندبال صحبت کردیم و هر دو نظرشان بر این بود مسابقات در شیراز برگزار شود اما مشروط به اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا مساعد باشد. ما باید این تحلیل نکنیم که همه با ما دشمن هستند. البته آقای پاکدل از روسای جوان و با انگیزه ما است و شخصا برای هندبال آینده درخشانی را پیش بینی می کنم.

بیشتر بخوانید :
اظهارات جالب صالحی امیری درباره انتخابات
صالحی امیری: تمهیدات لازم برای انتخابات فراهم خواهد شد
سعیدی: تست کرونای دکتر صالحی امیری بعد از دیدار با یکی از قهرمانان مثبت…

انتهای پیام/