دفاع عراق آسیب پذیر است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پرویز مظلومی در خصوص عملکرد ایران در مرحله مقدماتی و دیدار روز چهارشنبه ملی‌پوشان کشورمان برابر عراق اظهار داشت: تیم ملی ایران دو بازی خوب را انجام داد و توانست صعودش به دورِ بعد را مسجل کند. ما به راحتی یمن را شکست دادیم. حتی اگر مقابل یمن دروازه‌بان هم نداشتیم، هیچ اتفاقی برای تیم ملی کشورمان نمی‌افتاد اما در دیدار بعد برابر ویتنام، تقریباً محک خوبی خوردیم و این تیم دقایقی ما را اذیت کرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: هفت گل زده و نخوردن گل، آمار خوبی برای تیم ملی ما است و نشان می‌دهد که بازیکنان ما همدل هستند و شناخت خوبی از یکدیگر پیدا کرده اند. حالا برای سرگروهی با عراق دیدار داریم. خوشبختانه کارلوس کی‌روش با حضور ۸ ساله در ایران و شناخت کاملی که از فوتبال ما و آسیا پیدا کرده، می‌تواند نتایج مطلوبی کسب کند.

مظلومی یادآور شد: ما دو تیم ملی در امارات داریم و حتی در دیدار برابر ویتنام، تعویض‌ها و تغییر تاکتیکی که انجام گرفت، نشان می‌داد که بازیکنانی که بر روی نیمکت نشسته‌اند، هیچ فرقی از لحاظ فنی با نفراتی که در زمین بوده اند، ندارند. تیم ملی ما یکدل است، انگیزه‌ بالایی دارد و امیدوارم بتواند با تجربه‌ای که در جام ملت‌های آسیا دارد، در این دوره به قهرمانی برسد.

وی دیدار برابر عراق را حساس خواند و گفت: در طول سال‌های گذشته، همیشه دیدار تیم ملی کشورمان برابر عراق حساسیت بالایی داشته است اما امیدوارم حساسیت بی جا بوجود نیاید. اگر بچه‌های ما بازی خودشان را انجام بدهند مطمئناً توانایی شکست عراق را دارند و می‌توانند این بازی را با پیروزی به پایان برسانند. امیدوارم ملی‌پوشان ما به فکر انتقام‌گیری بازی چهار سال پیش نباشند، زیرا این موضوع در روند کاری آنها تأثیر خواهد گذاشت.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: عراق در دیدار برابر یمن نشان داد که دفاع قابل نفوذ و آسیب پذیری دارد و با توجه به اینکه ما مهاجمان قوی در اختیار داریم می‌توانیم ضربه خوبی به عراق بزنیم.

مظلومی در خصوص حضور بشار رسن و همام طارق، دو بازیکن سرخابی در تیم ملی عراق گفت: این دو بازیکن شناخت خوبی از فوتبال ما داشته و مطمئناً انگیزه بالایی هم برابر ایران دارند. بنابراین باید به‌گونه‌ای بازی کنیم که اجازه خودنمایی به هیچ‌کدام از بازیکنان عراق را ندهیم.

وی تأکید کرد: اگر به دنبال قهرمانی در این دوره از مسابقات هستیم و می‌خواهیم ۴۳ سال قهرمان نشدن را به فراموشی بسپاریم، باید یک به یک سدها را بشکنیم و با ارائه بازی منطقی به دور از احساس پیروز شویم. 

مظلومی که سخنگوی کمیته فنی استقلال هم هست در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای کمیته فنی به ترکیه خواهند رفت؟ گفت: دلیلی برای حضور ما در اردوی ترکیه نیست. کادر فنی آنجا نظارت دقیقی دارد و آنها هر روز با بازیکنان در ارتباط هستند و می‌دانند که با چه روش و تاکتیکی، تمرینات را انجام بدهند. ضمن اینکه فرهاد مجیدی هم عازم ترکیه شده و حضور او می‌تواند کمک مؤثری به تیم استقلال داشته باشد.

مظلومی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان جدیدی به استقلال اضافه خواهند شد یا خیر؟ اظهار داشت: مردم نگران این موضوع هستند. هواداران هر جا که مرا می‌بینند، پیگیر هستند که بدانند استقلال بازیکنی را به خدمت گرفته است یا خیر. باشگاه بر اساس توانایی مالی‌اش به دنبال جذب بازیکن است و شفر مرتب با مسئولان باشگاه در ارتباط است تا بتواند با توجه به بضاعت مالی باشگاه، بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرد. اگر ما بخواهیم بازیکنان درجه یک بگیریم، باید رقمی بالای یک میلیون دلار به بازیکنان بدهیم که متأسفانه شرایط استقلال به‌گونه‌ای نیست که بتواند چنین کاری انجام بدهد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا وزارت ورزش به استقلال کمک کرده است یا خیر؟ گفت: باید بگویم که وزارت ورزش تمام توان خود را برای کمک به استقلال گذاشته است اما آنها هم محدودیت‌هایی دارند. در مجموع وزارت ورزش همیشه یار و یاور استقلال و پرسپولیس بوده و آنچه را که از دستش برآمده، برای موفقیت این دو تیم انجام داده است.

سخنگوی کمیته فنی استقلال در خصوص انتقادات برخی پیشکسوتان نسبت به امیرحسین فتحی که گفته است «شفر پرافتخارترین مربی باشگاه استقلال است»، افزود: به اعتقاد من از صحبت‌های فتحی سوءبرداشت شده است. ما مربیان پر افتخار زیادی در استقلال داریم که بیشتر از شفر قهرمانی کسب کرده‌اند. مرحوم پورحیدری، حجازی، رایکوف و امیر قلعه‌نویی، کسانی بودند که سال‌ها برای استقلال افتخارآفرینی کردند و اگر فتحی چنین حرفی زده، به اعتقاد من احساسی صحبت کرده اما معتقدم از صحبت‌های او سوء برداشت شده است.

مظلومی در پاسخ به این پرسش که شما هم با استقلال به قهرمانی دست پیدا کرده‌اید، آیا جزو پرافتخارها هستید؟ خاطرنشان کرد: من خودم را از مربیان پرافتخار استقلال نمی‌دانم، عدد ۴ را برای استقلال گذاشتم که این شماره ماندگار شد و می‌تواند سال‌ها برای استقلال یک عدد خاطره‌انگیز باشد.

منبع: مهر