لیگ ملت های والیبال| تیم ملی والیبال ایران ۳ – آمریکا ۰ / طلسم‌ شکنی در ریمنی ، شاگردان آلکنو روی نوار برد

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و امریکا در چهارچوب لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ آغاز شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت های لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ از امروز به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا آغاز می‌شود ، مسابقاتی که پس از یک سال تعویق به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا در جهان دوباره از سر گرفته می‌شود. آلکنو همانند دیدار های گذشته از ترکیبی جوان و با تجربه برای حضور در این مسابقه استفاده کرد.

ست اول| ایران ۲۵ – امریکا ۱۹

شروع ملی پوشان کشورگان در این مسابقه بسیار خوب بود و نخستین امتیاز هم برای سرو قامتان بود ، در ادامه آمریکایی ها بازی را به تساوی کشیدند.
دقت بالای سرویس های صابر کاظمی حسابی آمریکایی ها را در ادامه غافلگیر کرد و توانست خیلی آسان ایران را به امتیاز پنجم برساند.
پس از آن هم اشتباه آمریکایی ها و ضربه عالی عبادی پور حساب کار را ۵ – ۱ به سود تیم ملی کشورمان کرد.
در ادامه با اشتباه بازیکنان کشورمان و در ادامه درخشش شوجی از آمریکا حساب کار در امتیاز ششم برابر شد تا کار برای بلندقامتان ایران سخت شود.
البته در ادامه تیم ایران توسط کاظمی به امتیاز هفتم رسید ، البته دوباره آمریکایی ها کار را به تساوی کشیدند و در نهایت زودتر به امتیاز هشتم رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت قانونی نخست این ست بروند.
پس از این زمان نمایش تیم‌ملی کشورمان در دفاع و حمله بهتر شد و این شاگردان آلکنو بودند که با نتیجه ۹ – ۸ از حریف پیش افتادند.
در ادامه ملی پوشان ایران همچنان تیم برتر میدان بودند و تا نیمه های ست از حریف پیش بودند.
حملات آمریکایی ها خیلی هم در ادامه برای آن ها اثر نداشت و در زمانی که نتیجه ۱۴ – ۱۱ به سود تیم ملی کشورمان شد آن ها درخواست وقت استراحت فنی داشتند.
این زمان تا حدودی شرایط را بهتر کرد اما این روند ادامه دار نبود و حتی فاصله ۲ تیم بیشتر هم شد تا نتیجه ۱۶ – ۱۲ به سود تیم ملی کشورمان دنبال شود و ۲ تیم به وقت استراحت قانونی دوم بازی بروند.
تیم‌ملی کشورمان‌پس از این زمان بهتر از قبل هم‌شد و توانست اختلاف را بسیار بیشتر کند .
در امتیاز هجدهم‌بود که یک رالی زیبا رقم خورد ، رالی که چند بار با واکنش طرفین همراه شد اما در نهایت با ذکاوت سعید معروف امتیاز به تیم‌ملی کشورمان رسید.
زمانی که نتیجه ۱۹ – ۱۲ به سود سرو قامتان ایرانی بود بار دیگر سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت فنی داشت.
پس از این بازهم تیم‌ملی کشورمان فاصله را بیشتر هم‌کرد.
تیم‌ملی والیبال کشورمان در نهایت موفق شد با نتیجه ۲۵ – ۱۹ برنده این ست شود و از حریف قدرتمندش با نتیجه ۱ – ۰ پیش بیافتد.

تیم ملی والیبال ایران
تیم ملی والیبال ایران

ست دوم| ایران ۲۵ – امریکا ۲۳

ست دوم‌ با نمایش بهتر آنریکایی ها آغاز شد و آن ها توانستند ۲ امتیاز روی پاس های سرعتی و ضربات محکمشان بگیرند اما این روند خیلی ادامه دار نبود و دفاع مستحکم ایران با حضور بازیکنانی چون کاظمی و موسوی شرایط را عوض کرد و در ادامه تیم ملی کشورمان با کسب ۴ امتیاز پیاپی‌از حریفش پیشی گرفت.
کار در ادامه برای آمریکا سخت تر هم‌شد و تیم‌ملی کشورمان اختلاف را به ۳ امتیاز رساند.
دفاع فوق العاده بازیکنان کشورمان حسابی یانکی ها را دچار مشکل کرده بود. 
علاوه بر این ها درخشش کاظمی هم تاثیر گذار تا تیم‌ملی کشورمان ۸ – ۵ پیش بیافتد و ۲ تیم به وقت استراحت قانونی نخست ست دوم رفتند.
پس از وقت استراحت آمریکا نمایش بهتری داشت، همچنین درخشش دیفالکو هم حسابی اثر گذار بود تا فاصله به حداقل برسد و در ادامه هم بازی مساوی شود.
همین مسئله در ادامه بازی اتفاق افتاد و حساب کار تا میانه های این ست کاملا برابر و پایامای دنبال می شد.
آمریکایی ها روی دریافت های خوبشان و ضربات سرعتی امتیاز می گرفتند و ملی پوشان‌ایرانی هم روی سرویس های هدفمند و البته دفاع حریف را به چالش می کشیدند.
نمایش بی نظیر بازیکنان ایران‌در ادامه کاملا جهت بازی را عوض کرد و این شیران پارسی بودند که با کسب چند امتیاز مهم زودتر از حریف به امتیاز شانزدهم رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت قانونی دوم بروند.
پس از این زمان هم بازی به سود ایران دنبال شد و بازیکنان ایرانی با درخششی دوچندان فاصله را با حریف بیشتر هم کردند.
سرمربی آمریکا که کاملا گیج شده بود ، نمی خواست بازنده بازی باشد و برای همین در چند دقیقه ۲ وقت استراحت فنی گرفت، استراحت هایی که فاصله ۲ تیم را کمتر کرد .
پس از این‌زمان بازی بسیار جذاب تر دنبال شد و اگرچه فاصله در لحظاتی به حداقل رسید اما در پایان این تیم‌ملی والیبال کشورمان بود که ۲۵ – ۲۳ برنده این ست شد تا در مجموع از حریف ۲ – ۰ پیش باشد.

تیم ملی والیبال ایران
تیم ملی والیبال ایران

ست سوم| ایران ۲۵ – امریکا ۲۳

بازی در ست سوم با کسب ۲ امتیاز ارزشمند برای تیم‌ملی والیبال کشورمان آغاز شد.
سرو قامتان کشورمان همانند ۲ ست نخست کاملا به جریان بلزی مسلط بودند و هرچه که آمریکایی ها تلاش می کردند تا فاصله را کمتر کنند خیلی موفق نبودند و با دفاع مستحکم ایران برخورد می کردند.
سرو قامتان کشورمان در نهایت زودتر هم به امتیاز هشتم رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت قانونی نخست این ست بروند.
پس از این زمان بازهم‌تیم‌ملی والیبال کشورمان نمایش قابل قبولی داشت.
آمریکایی ها تلاش کردند تا با چند تعویض شرایط را تغییر دهند ولی تا نیمه های این ست موفق به این کار نشدند و این تیم ملی والیبال کشورمان بود که توانست اختلاف ۲ امتیازی را با حریف حفظ کند .
با این حال آمریکا نمی خواست به این سادگی بازنده این بازی باشد و هر چه داشتند به کار گرفتند و سرانجام بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشیدند. با این‌حال تیم‌ملی والیبال کشورمان زودتر به امتیاز شانزدهم رسید تا ۲ تیم با وقت استراحت قانونی دوم بروند.
پس‌از این زمان بازی دوبازه همانند میانه های ست دوباره نزدیک و نفسگیر دنبال شد و در بیشتر زمان ها حساب کار برابر بود ، اما متاسفانه این آمریکا بود که در ادامه بهتر شد ، آن ها فاصله را با ایران به ۲ امتیاز رساندند .
جدال حسابی حساس و نفسگیر بود و گلی پوشان با غیرت ایرانی کار را مساوی کردند با این حال آمریکایی ها ۲۲ – ۲۱ پیش بودند.
واپسین لحظات بازی در این ست کاملا نفسگیر بود.
آمریکا ۲۴ – ۲۲ پیش افتاد اما روی ویدئو چک درخواستی ایران کار در امتیاز ۲۳ برابر شد و پس از آن هم امتیاز ۲۴ برای سرو قامتان بود.
آمریکا که نمی خواست بازنده باشد درخواست وقت استراحت فنی داشت
در نهایت امتیاز ۲۵ برای تیم‌گلی کشورمان به دست آمد تا ایران ۲۵ – ۲۳ برنده این ست و در مجموع ۳ – ۰ برنده بازی باشد.

تیم ملی والیبال ایران
تیم ملی والیبال ایران

بیشتر بخوانید:
بانوی والیبالیست ایرانی راهی پرتغال شد
کریمی راهی ایتالیا شد
لیگ ملت های والیبال 2021 / ایران 3 بلغارستان صفر/برد دلچسب شاگردان آلکنو برابر بلغار ها با طعم صعود
آخرین وضعیت غفور در تیم ملی والیبال ایران
سرمربی والیبال ایتالیا: تا آخرین لحظه جنگیدیم

انتهای پیام/