تیم‌ملی بسکتبال ایران ۸۴ – قطر ۴۶ / صعود به آسیا کاپ با برد مقتدرانه برابر عنابی پوشان


تیم ملی بسکتبال کشورمان با شکست قطر حضورش در مسابقات کاپ آسیا را قطعی کرد.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و قطر امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در شهر امانی کشور اردون در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار آسمان خراشان ایرانی توانستند با نتیجه ۸۴ بر ۳۶ از سد حریف شان بگذرند و حضورشان را در رقابت‌های کاپ آسیا قطعی کنند
کوارتر نخست
قطر بازی را بهتر آغاز کرد و سبد اول را هم گرفت. یخچالی بلافاصله ۳ زد و ایران پیش افتاد اما یک پرتاب دیگر برتری را دوباره به قطر داد. فارس آدویچ امتیاز ۶ را هم گرفت تا ارسلان هم روی پاس جمشیدی لی‌آپ بزند و اختلاف به حداقل برسد. عبدالباسط برتری را تثبیت می‌کند و این بار خود جمشیدی اختلاف را به حداقل می‌رساند. سرانجام یخچالی برای نخستین بار ایران را پیش می‌اندازد. در ادامه دو پرتاب آزاد موفق صمد و دانک ارسلان نتیجه را ۱۳ – ۸ به سود ایران می‌کند. تا قطری‌ها وقت استراحت بگیرند. در بازگشت بابکر داینگ سبد بعد قطر را می‌گیرد اما اینطرف ‌آرون اختلاف را حفظ می‌کند و حامد حسین‌زاده اختلاف را به ۷ می‌رساند. در حمله بعد آرون روی پاس حسین.زاده سبد می‌گیرد. دو پرتاب آزاد موفق صمد اختلاف را دورقمی می‌کند. ۳ امتیازی عبدالباسط پس از مدت‌ها قطر را به امتیاز می.رساند. دست حسن‌زاده با یک پرتاب ٱزاد به سبد باز می‌شود تا کوارتر نخست ۲۲ – ۱۳ به سو‌تیم کشورمان تمام شود.
کوارتر دوم
ارسلان و مایک اختلاف را بیشتر می‌کنند.بازی خوب ایران با مایک و جمشیدی ادامه دارد تا تیم کشورمان با پرتاب منطقه‌ای زیبای جمشیدی‌به ۳۲ برسد. آنطرف هم مهو هارسیچ به میدان می‌رود تا ۴ امتیاز پیاپی بگیرد و قطر به ۱۹ برسد. در این لحظات صمد نیکخواه بهرامی مرد اول ایران بود.‌ صمد در چند حمله پیاپی به دفاع قطر زد و موفق شد امتیازات ایران را بیشتر کند. هاراسیچ هم پس از بازی خویش تعویض شد. و مویکیچ با آسیب‌دیدگی زمین بازی را ترک کرد. پاس زیبای جمشیدی به یخچالی و لی‌آپ او‌ حسن‌ختام نیمه نخست ایران است. ۴۱ – ۲۳ ایران برنده به رختکن می.رود.
کوارتر سوم
دو پرتاب آزاد عبدالباسط آغازگر‌ نیمه دوم است. ۵ امتیاز از هارسیچ می‌توانست قطر را به بازی بازگرداند اما یخچالی بلافاصله جبران می‌کند. پرتاب منطقه‌ای ارسلان و ۳ امتیازی صمد تیم ما را به ۵۰ می‌رساند. صمد ۳ بعدی را روی پاس یخچالی می‌زند. جمشیدی سبد بعد را می‌گیرد و یحیی عبدالرحمن پس از مدت‌ها برای قطر امتیاز می‌گیرد. حضور داورپناه با ۳ امتیازی او توام می‌شود. خود سعید پشت خط پرتاب آزاد هم موفق است. نوید رضایی فر هم نام خود را به امتیاز آوران بازی اضافه می‌کند.‌ معمر طلا ۳ می.زند و پس از چند امتیاز ایران، آن‌ها ۳ دیگری می‌زنند و با خطای مایک اندوی الحاجی تیمش را به ۳۹ می‌رساند. خود اندوی در فست برک قطر را به ۴۱ می‌رساند تا ۶۶ – ۴۱ تیم ایران در پایان کوارتر سوم پیش بیفتد.
کوارتر چهارم
۳ امتیازی نوید آغاز این وقت است. نفوذ داورپناه و در ادامه حسن‌زاده امتیاز ایران را به ۷۳ می‌رساند و اوپن شات مایک هم ۲ امتیازی است. اندوی سرانجام ۲ امتیاز در وقت آخر برای قطر می‌‌گیرد. هاراچیچ هم یک امتیاز از پرتاب آزاد می‌گیرد. واحدی و حسن‌زاده ایران را به ۸۰ رساندند. رضایی فر و بعد کار خوب سینا واحدی نتیجه ۸۴ بر ۴۶ می‌کند و این نتیجه تا پایان پا برجا می‌ماند و تیم کشورمان به مرحله نهایی راه می‌یابد.

بیشتر بخوانید:
آغاز پنجره سوم انتخابی بسکتبال کاپ آسیا از امروز
کار نه چندان آسان بانوان بسکتبالیست در مجارستان
بسکتبال باخت/ امیدمان برای کسب سهمیه به مجارستان رفت

انتهای پیام /