لزوم رسیدگی همه جانبه به تیم ملی برای صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران برای حضور موفق و قدرتمندانه در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به تقویت بیشتری نیاز دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه  بعد از کلی نگرانی و استرس، تیم ملی فوتبال ایران توانست به دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی صعود کند. شاید قبل از شروع کار تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت کمتر کسی تصور می‌کرد تیم ملی ایران بتواند به عنوان تیم صدرنشین گروه C به مرحله بعد صعود کند چون تا پایان دور رفت، ایران با کسب ۶ امتیاز بعد از عراق و بحرین، در رده سوم جدول قرار داشت اما در نهایت تیم ملی ایران با 4 برد پیاپی توانست به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند.

البته در سخت شدن شرایط تیم ملی برای صعود از گروهش چند عامل تاثیرگذار بودند. اول از همه عملکرد ضعیف و دور از انتظار مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی که یکی از عوامل اصلی این افتضاح است که در دیدارهای رفت مرحله انتخابی، روی نیمکت کشورمان نشست. ویلموتس بعد از دو برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج، برابر بحرین و عراق تن به شکست داد تا معادلات صعود ایران به مرحله بعد سخت و سخت‌تر شود. ویلموتس بعد از باخت به عراق از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد و علاوه بر مشکلات فنی و امتیازی که برای تیم ملی ایجاد کرده بود، از فدراسیون فوتبال برای گرفتن غرامت شکایت کرد.

مورد بعدی که به نظر می رسید کار تیم ملی را دشوار کرده کارشکنی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای میزبانی به بحرین بود. بحرینی‌ها با استفاده از نفوذشان در AFC و سوء استفاده از شرایط کرونایی در قاره آسیا، میزبانی مسابقات گروه سوم را که مقرر بود به صورت متمرکز برگزار شود، از آن خود کردند. بحرینی‌ها علاوه بر گرفتن میزبانی، در فراهم کردن شرایط برای تیم‌های رقیب مثل ایران و عراق عامدانه کم کاری کردند تا این دو رقیب خود را تحت فشار قرار بدهند.

برگزاری سه مسابقه از بازی‌های ایران در زمین ناهموار و چمن نامناسب و همچنین انتخاب ساعت‌های گرم برای بازی‌های ایران خود گویای کارشکنی و علاقه بحرین برای بستن راه صعود تیم ملی کشورمان بود.

بیشتر بخوانید :
لحظه به لحظه با لیگ ملت های والیبال| تیم ملی ایران یک – اسلوونی…
عاشوری: اسکوچیچ می‌تواند به ایران کمک کند/ سرمربی تیم ملی حتما
کنایه قاضی زاده هاشمی به سلطانی فر؛ تازه یادش افتاده تیم ملی داریم

انتهای پیام/