وریا غفوری بازنده بزرگ حضور کی‌روش!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ ووریا غفوری قطعا بیشترین ضرر را از حضور کی روش در تیم ملی ایران کرد چرا که سرمربی ایران او را از جام جهانی روسیه 2018 صرفا به دلیل اینکه 4 بازی در پست هافبک راست بازی کرده بود خط زد و در جام ملت های اخیر نیز او تنها 180دقیقه حضوردرترکیب تیم ملی درجام ملت های آسیا، می‌توانست با نمایش خیره کننده رامین رضاییان درپست او توجیه پذیرجلوه کند اما درپایان این تورنمنت هیچ کس درباره اینکه وریا مستحق نیمکت نشینی بود، به قطعیت نرسید.

مدافع راست ملی پوش باشگاه استقلال تنها مقابل عراق و ویتام فرصت بازی یافت که نمایش او به طورنسبی مطلوب بود. غفوری دراین دوبازی جزیک صحنه که دردفع توپ دچاراشتباه شد، درباقی دقایق تمام آن اصولی که یک مدافع راست باید انجام دهد را درمیدان پیاده کرد و حتی پایه گذار یکی از گل های تیم ملی هم بود اما درنهایت فرصت بیشتری نیافت تا بازیکنی جایش به میدان برود که ازاستحقاق کمتری درقیاس با او برخوردار بود وتنها به لطف اینکه برچسب لژیونربر پیشانی اش نشسته کی روش را مجذوب خود کرد.

رامین رضاییان در این تورنمنت از بازیکنان با نمره ضعیف بود که در مسابقه مقابل ژاپن روی هر سه گل دریافتی مقصر بود و در کنار کنعانی زادگان اشتباهات مرگباری را مرتکب شدند.

نمایش این بازیکن دریکی ازمهم ترین بازی های تیم ملی درتاریخ جام ملت های آسیا به وضوح نشان داد که او با آداب وسکنات یک فوتبالیست حرفه آشنا نیست و حتی حضوردرتیم های اروپایی نیزنتوانسته خلق و خویش را تغییر دهد. پرخاشگری های بی دلیل، حواس پرتی هایی که نمونه اش درگل اول ژاپن به وضوح دیده شد و حمله به بازیکنان حریف و حتی داور کاملا نشان می‌داد که او قاعده بازی درتیم ملی را به خوبی یاد نگرفته است.

رضاییان البته دراین تورنمنت گاها با بازگشت های سریع خود به قلب دفاع موقعیت هایی را هم ازحریف می‌گرفت اما مجموع عملکردی که ازاو به جا ماند_فنی و اخلاقی_ راضی کننده نبود. شاید اگررامین نمی‌دانست که تحت هرشرایطی دربازی های بزرگ مهره اصلی تیم ملی است ووریادرتفکرات کی‌روش به عنوان مرد اول پست دفاع راست، جایی ندارد، عملکرد بهتری را از خود برجا می‌گذاشت اما این بازیکن هیچ گاه نتوانست مدافع راست مطمئنی درترکیب تیم ملی باشد.

رضاییان درجام جهانی هم به رغم تمام تبلیغاتی که برایش شد بی اشتباه نبود واگردوباره صحنه گل اسپانیا به تیم ملی را مرورکنیم به این نتیجه می‌رسیم که این بازیکن درچه سطحی قرارداشت. بعد ازجام جهانی درحالی که برخی رسانه ها ادعا می‌کردند رضاییان به تیم های بزرگ تراروپا می‌رود اما او جایگاهش درتیم اوستنده بلزیک را هم ازدست داد و راهی لیگی شد که این لیگ بیشتربه پارکینگ بازیکنان تمام شده اروپایی می‌ماند تا نقطه ای برای پیشرفت و ترقی.