المپیک 2020 توکیو| والیبال مردان؛ آغاز ماجراجویی بزرگان/ برنامه روز اول

رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک در بخش مردان، با حضور 12 تیم برگزیده دنیا از ساعت 4:30 بامداد شنبه -دوم مرداد- در دو گروه 6 تیمی آغاز می‌شود.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، برنامه و ساعت تمام بازی‌ها بر اساس قرعه‌کشی مشخص شده است. همچنان‌که 30 دقیقه پس از پایان آخرین بازی مرحله گروهی (آمریکا – آرژانتین)؛ برای تعیین ساعت بازی‌های مرحله حذفی قرعه کشیده خواهد شد.
– بازی برای کسب مدال برنز در ساعت 9 صبح شانزدهم مرداد، و بازی برای کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی نیز رأس ساعت 16:45همین روز آغاز خواهد شد.
– مراسم توزیع جوایز 15دقیقه پس از پایان بازی فینال آغاز می‌شود و 20 دقیقه به طول می‌انجامد.
– مسابقات تکنیکال‌تایم‌اوت (وقت استراحت یک دقیقه‌ای در پوئن‌های 8 و 16 ست‌های اول تا چهارم) ندارد.
– 16 داور قضاوت مسابقات و 3 داور نیز وظیفه بازبینی تصاویر چالش‌ها را در نرم‌افزار چشم عقاب بر عهده دارند.
– بنابر اعلام کمیته برگزاری بازی‌ها: هر لحظه ممکن است مقررات مسابقات، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تغییر کند که فورا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
– تیم‌های حاضر در گروه یک عبارتند از: ژاپن، ایران، ایتالیا، لهستان، کانادا، ونزوئلا.
– تیم‌های حاضر در گروه دو عبارتند از: برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه، تونس.
– روسیه، به دلیل محرومیت بین‌المللی مرتبط با دوپینگ، با پرچم کمیته ملی المپیک خود و نام اختصاری آن (ROC) در مسابقات حاضر است.
– این پنجمین المپیک قرن بیست‌و‌یکم است: برزیل، روسیه و ایتالیا در چهار دوره گذشته بازی‌ها پای ثابت مرحله نیمه‌نهایی بوده‌اند.
– آمریکا سه بار و بلغارستان یک بار جمع چهار تیم پایانی چهار دوره گذشته والیبال مردان المپیک را با برزیل، ایتالیا و روسیه کامل کرده‌اند.
– برزیل مدافع عنوان قهرمانی و موفق‌ترین المپیکی قرن حاضر است؛ که در هر چهار دوره گذشته فینالیست شده و دو طلا و دو نقره بر گردن آویخته است.
– ایتالیا دو بار و هر کدام از آمریکا و روسیه یک بار حریف برزیل در فینال‌های چهار دوره گذشته المپیک بوده‌اند.
– لهستان ناکام‌ترین المپیکی قرن حاضر است که در هر چهار دوره گذشته از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازمانده و با عنوان پنجمی مشترک از دهکده بازی‌ها خارج شده است.
– آرژانتین با سه ناکامی در صعود به نیمه‌نهایی المپیک طی چهار دوره گذشته بازی‌ها، پس از لهستان در رتبه دوم ناکام‌ترین‌های قرن بیست‌و‌یکم است.
– این دومین حضور مردان ایران در المپیک است. رویای المپیکی ایران برای نخستین بار، 52 سال پس از المپیکی‌شدن رشته والیبال (1964) در ریو 2016 محقق شد و ایران در این بازی‌ها به عنوان پنجمی مشترک (همراه با لهستان، کانادا و آرژانتین) دست یافت.

* برنامه بازی‌های شنبه (روز اول)
ساعت 4:30) ایتالیا – کانادا/ گروه یک
ساعت 6:35) برزیل – تونس/ گروه دو
ساعت 9:50) روسیه – آرژانتین/ گروه دو
ساعت 11:55) ژاپن – ونزوئلا/ گروه یک
ساعت 15:10) ایران – لهستان/ گروه یک
ساعت 17:15) آمریکا – فرانسه/ گروه دو

بیشتر بخوانید:
المپیک 2020 توکیو|طراحی کره زمین در آسمان توکیو به کمک 1800 هواپیمای بدون سرنشین
المپیک 2020 توکیو|جام ارجان به عنوان نماد ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۰
درد دل طلایی المپیک که به اجبار نقره ای شد

انتهای پیام /