المپیک 2020 توکیو| سقوط ایران به رده سی و چهارم جدول رده بندی

ایران با تک مدال طلای تیراندازی از جایگاه سی ویکم به سی و چهارم جدول توزیع مدال ها نزول کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ایران در هشتمین روز بازی ها در چهار رشته به میدان رفت و مدالی کسب نشد. ایران تنها در هفته نخست یک مدال توسط جواد فروغی در تپانچه گرفت.

در این روز چین با ۴۰ مدال (۱۹ طلا، ۱۰ نقره و ۱۱ برنز)، میزبان با ۲۸ نشان (۱۷ طلا، چهار نقره و هفت برنز) و آمریکا با ۴۱ مدال (۱۴ طلا، ۱۶ نقره و ۱۱ برنز)  سه جایگاه نخست را تسخیر کردند. روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ۱۰ طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز چهارمی خود را تداوم بخشید.

در این المپیک یک‌هزار و ۵۸ مدال  طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین  با (۱۰ طلا، چهار نقره و ۶برنز) آمریکا (با هشت طلا، ۱۱ نقره و هشت برنز) و ژاپن (با هشت طلا، یک نقره و پنج برنز در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. در بین جایگاه مدالی مردان ژاپن با( هشت مدال طلا، سه نقره و یک برنز) آمریکا با (۶ طلا، چهار نقره، پنج برنز) و انگلیس با (۶ طلا، پنج نقره و سه برنز) جایگاه اول تا سوم جدول را در اختیار دارند.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته حضور دارد.

بیشتر بخوانید:
المپیک 2020 توکیو| اولین طلای دوومیدانی به اتیوپی رسید
المپیک 2020 توکیو| برنامه مسابقه ایرانی‌ها در روز هشتم المپیک
المپیک 2020 توکیو|پیروزی حیاتی والیبال فرانسه مقابل روسیه مدعی

انتهای پیام /