نتیجه و خلاصه بازی تیم‌ های ملی بسکتبال ایران 82 – بحرین 66

تیم‌ های ملی بسکتبال ایران و بحرین در نخستین دیدارشان در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ از ساعت ۱۶ در تالار بسکتبال آزادی به مصاف هم رفتند ، این بازی اولین حضور رسمی مصطفی هاشمی مربی با سابقه کشورمان هم بود .

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، 

کوارتر اول / ایران ۲۴ – بحرین ۱۷

نخستین تپو برای تیم ملی کشورمان به دست آمد و در ادامه ارسلان کاظمی هم توانست نخستین سبد را کسب کند اما بحرینی ها بلافاصله بازی را به تساوی کشاندند ، این جدال در ابتدا بسیار نزدیک و دیدنی بود ، بحرین در ادامه روی پرتابی ۳ امتیازی اختلاف را بیشتر کرد و پس از آن هم تا نیمه کوارتر نخست تیم برتر میدان بود .

اشتباه در پرتاب های ۳ امتیازی از بازیکنان کشورمان و البته بی دقتی اختلاف را بیشتر هم کرد اما تغییر برنامه با حضور حسن زاده و مظفری و همچنین باز شدن پرس مهدی کامرانی ورق را برگرداند، بحرینی در ادامه کار خطا های زیادی هم مرتکب شدند اما این تیم ملی کشورمان بود که با اختلاف ۷ امتیاز تیم برتر کوارتر نخست بود.

کوارتر دوم / ایران ۱۲ – بحرین ۱۲

بحرینی ها در کوارتر دوم با برنامه تر عمل کردند و توانستند یک‌امتیاز هم روی خطا کسب کنند اما بازی درخسان از بهنام یخچالی در کنار داور پناه باز هم برای تیم ملی کشورمان امتیاز در پی داشت ، بحرینی ها تنها ۳ دقیقه بعد از آغاز بازی در کوارتر دوم چند تغییر انجام دادند و نخستین وقت استراحت فنی را هم گرفتند.

آسمان خراشانمان در ادامه اختلاف را به ۹ امتیاز رساندند اما چند حرکت سریع و البته با دقت از بحرین اختلاف را کمتر کرد ، با این حال هطای پیاپی از تیم میهمان بازهم اختلاف را قابل توجه کرد. بازیکنان ۲ تیم در ادامه با اشتباه ظاهر شدند و برای چند دقیقه امتیازی به دست نیامد اما بازهم درخشش محمد جمشیدی در حرکتی سریع اختلاف را زیاد کرد ، بحرینی ها در ادامه با خطا های زیادشان موقعیت خوبی برای تیم کشورمان ایجاد کردند تا نهایت تیم ملی کشورمان در این کوارتر هم بهتر از حریف باشند و بازی در نیمه نخست ۳۶-۲۹ به سود تیم ملی کشورمان به پایان برسد .

کوارتر سوم / ایران ۲۸ – بحرین ۱۴

بازی در کوارتر سوم‌با حرکت فوق العاده ارسال کاظمی و پرتاب ۳ امتیازی او آغاز شد ، در ادامه کار بازیکنان بحرین که دیگر در پرتاب ۳ امتیازی موفق نبودند حملات تند و آتشین را تدارک دادند اما با دفاع خوب ایران امتیازی نگرفتند ، بازگشت مهدی کامرانی به ترکیب تیم ملی بازهم به حملات کشورمان سرعت بخشید و در نتیجه امتیاز های خوبی هم به دست آمد ، در نتیجه پس از چند حرکت خوب کادر بحرین مجبور به درخواست وقت استراحت فنی شدند .

عملکرد خوب مهدی کامرانی در ادامه بازهم بزای تیم ملی کشورمان امتیاز در پی داشت ، بحرینی ها هم بعد از ناکام ماندن حملاتشان بازهم به پرتاب های ۳ امتیازی روی آوردند که هیچ نتیجه ای در پی نداشت . همچنینبه ضرر آن ها هم تمام شد چرا که ضد حملات برای ایران بازهم امتیاز داشت و اختلاف را به۲۰ امتیاز رساند ، در پایان هم‌بهنام یخچالی پرتابی ۳ امتیازی داشت تا در نهایتبازی در پایان کوارتر سوم ۶۴-۴۳ به سود کشورمان به پایان رسید.

کوارتر چهارم / ایران ۱۸ – بحرین ۱۴

بازی در کواتر چهارم هم با درخشش ملی پوشان ایران همراه شد ، آن هاذبا حملات سریع و آتشبارشان بار ها از بحرین امتیاز گرفتند ، تیم میهمان هم چند بار قصد داشت با روش های گوناگون از جمله پرتاب های ۳ امتیازی پوئن بگیرد که ناکام بود ، درخشش ارسلان کاظمی و مهدی کامرانی در ادامه بازهم اختلاف ۲ تیم را بیشتر کرد. درخشش تیم ملی کشومان در نهایت باعث شد تا شاگردان مصطفی هاشمی ۸۲-۶۶ پیروز میدان شدند .

بیشتر بخوانید:

رونمایی از تیم ملی بسکتبال با چهره جدید/ انتخابی جام‌جهانی
نتیجه و خلاصه بازی بسکتبال شیکاگو بولز – ایندیانا پیسرز + فیلم
نتیجه و خلاصه بازی بسکتبال آتلانتا هاکس – اوکلاهما سیتی تاندر + فیلم

انتهای پیام/