پیمان فخری: گفته بودم صدای تلاش ملی‌پوشان به وقتش شنیده می‌شود



به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پیمان فخری درباره نایب قهرمانی تیم شمشیربازی ایران در جام جهانی ایتالیا بیان کرد: من قبلاً گفته بودم صدای تلاش ملی پوشان جای دیگر در می‌آید و آنجا که هدفمان هست این صدا را می‌شنویم. همچنین گفته بودم باید جایی را فدای جای دیگر کنیم. ما برنامه ریزی اصولی کرده‌ایم که به وقتش یعنی نزدیک مسابقات انتخابی المپیک به گرفتن امتیازها حمله کنیم تا خودمان را بالا نگه داریم. خدا را شکر موفق بودیم و امتیاز ذخیره بسیار خوبی را برای انتخابی المپیک کسب کردیم.

فخری در مورد عملکرد شمشیربازان در بخش انفرادی نیز گفت: از عملکرد ملی پوشان راضی بودم و فوق العاده بازی کردند. علی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ باخت. مجتبی عابدینی با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ باخت. محمد فتوحی هم مقابل نفر اول ۱۵ بر ۱۲ باخت. آنها جانانه بازی کردند اما تمام هم و غم من مسابقات تیمی بود. آلمان دو مدال انفرادی در این مسابقات گرفت اما در بخش تیمی دهم شد و این اصلاً برای المپیک به درد نمی‌خورد چون کسب سهمیه المپیک از طریق تیم انجام می‌شود و اگر ما سهمیه تیمی را بگیریم، چهار سهمیه انفرادی هم در المپیک خواهیم داشت. از این رو تمام هم و غم من در بخش تیمی است و تمام برنامه‌های من برای آینده برای بخش تیمی است تا ان شاءالله در این بخش سهمیه المپیک بگیریم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با اشاره به حضور ۴ تیم از آسیا در بین هشت تیم اول جهان تصریح کرد: اینکه چهار تیم از آسیا در بین هشت تیم اول جهان قرار گرفتند اوضاع خطرناک و سنگینی است. این نشان می‌دهد ما داریم می‌رویم و بقیه هم دنبال ما در حرکت هستند. همچنین نشان می‌دهد سطح آسیا چقدر بالا و کار برای ما به شدت دشوار شده است.

فخری در مورد مسابقات مجارستان هم گفت: برای مسابقات مجارستات ملی پوشان در آمادگی خوبی هستند. پس از ریکاوری، تمرینات از روز شنبه برای این مسابقات آغاز می‌شود. امیدوارم در آن مسابقات هم بتوانند امتیاز خوبی کسب کنند.

منبع: ایسنا