ثمربخش: روش کادر فنی بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند/ به بی‌عدالتی در حق ابراهیمی معترض هستیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی‌اصغر ثمربخش ، درباره اعتراض محمدجواد ابراهیمی به کنار گذاشته شدن از تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و واکنش هیأت کشتی مازندران گفت: رسما اعتراض خود را به سرپرست فدراسیون کشتی اعلام کردیم چراکه فدراسیون نباید اجازه دهد هرچه کادر فنی می‌خواهد انجام شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حداقل خواسته ما حضور ابراهیمی در مسابقات قهرمانی آسیاست. با رفتاری که در 2 – 3 سال گذشته با ابراهیمی کردند، باعث بی‌انگیزگی در این کشتی‌گیر شدند و شرایط روحی و روانی بدی دارد. اگر مشکل او فنی است که باید در اردوها برطرف کنند و اگر مشکل دیگری دارد به ما هم بگویند تا در جریان قرار بگیریم.

رئیس هیات کشتی مازندران تصریح کرد: متأسفانه هر کسی یک روشی را در پیش می‌گیرد. سال‌های قبل آن‌طور با وی رفتار کردند و امسال هم این‌طور. تحمل و رفتار ابراهیمی در این سال‌ها ستودنی بوده است و با وجود این همه فشار و بی‌عدالتی باز هم مطیع محض کادر فنی بوده است. تمام مسئولان استان نگران او هستند؛ مگر عمر قهرمانی یک ورزشکار چند سال است که در این بین 3 – 4 سالش هم با این بی‌عدالتی تلف بشود.

ثمربخش با اشاره به این‌که همه می‌دانند ابراهیمی در اخلاق و رفتار الگو و بسیار بی‌حاشیه است، گفت: کار به جایی رسیده است که این جوان محجوب هم لب به اعتراض گشوده است. نظر ما این بود که حداقل در این فرصت باقیمانده میان 2 – 3 کشتی‌گیری که مدعی هستند انتخابی می‌گذاشتند تا هم بهترین نفر انتخاب شود و هم این‌که دیگر حرف و حدیثی درست نشود، اما متأسفانه بازهم سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی افزود: کریمی هم از کشتی‌گیران خوب و بااخلاق کشورمان است، اما مطمئنم که این رفتار او را هم اذیت می‌کند؛ چراکه بقیه کشتی‌گیران احساس می‌کنند او تافته جدابافته است. متأسفانه نحوه انتخاب کشتی‌گیران شفاف نیست. امیدواریم در این فرصت کادر فنی بهترین تصمیم را بگیرد و هر کشتی‌گیری که شایستگی داشت به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود. حداقل خواسته ما حضور ابراهیمی در این رقابت‌ها است، اما این تصمیمات باعث ایجاد هجمه بزرگی روی کادر فنی شده است.

ثمربخش در واکنش به صحبت‌های ابراهیم مهربان که گفته بود؛ ابراهیمی در جام جهانی به کشتی‌گیران درجه چندم باخته بود، عنوان کرد: چطور در مسابقاتی که از نظر فنی شرایطش مناسب نیست شرکت می‌کنیم. اگر جام جهانی رقابت سطح بالایی بود، پس حتماً کشتی‌گیران خوبی در آن شرکت داشتند و اگر هم نبود پس چرا در آن شرکت کردیم. وقتی پیش‌بینی این را داریم که سطح مسابقات بالا نیست پس بهتر بود شرکت نمی‌کردیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر ابراهیمی از نظر فنی دچار مشکل است، چرا در این سال‌ها در اردوهای تیم ملی کاری برای رفع ایرادات فنی‌اش نشده است؛ مشکلات فنی کشتی‌گیر باید در اردوها برطرف شود، کشتی‌گیر ششدانگ که دیگر نیاز به حضور در اردو ندارد.

منبع: فارس