پیش بازی دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا


به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، مرحله اول لیگ قهرمانان آسیا 2019 در روز چهارم این مسابقات با برگزاری هشت دیدار وارد یک فاز تعیین کننده می شود.

در روزهای دوشنبه و سه شنبه، تیم هایی از گروه های A تا D از غرب آسیا که دو هفته پیش دیدار رفت را برگزار نموده اند با تغییر مکان، بازی های برگشت را انجام خواهند داد.

گروه A

در این گروه تیم ذوب آهن با 7 امتیاز در صدر قرار دارد و با تیم النصر 3 امتیازی که در انتهای جدول است 4 امتیاز اختلاف دارد.

النصر سعودی در روز سوم مسابقات پس از دو باخت موفق شد در ریاض به پیروزی 1-4 مقابل الزورا که تا آن لحظه شکست را تجربه نکرده بود دست یابد. این دو تیم سه شنبه در کربلا، جایی که الزورا توانسته الوصل را در برابر چشمان 27 هزار تماشاچی 0-5 شکست دهد، یک بار دیگر در تقابل با یکدیگر قرار خواهند گرفت.

تنها تیم این گروه که تا اینجا متحمل شکست نشده ذوب آهن است که امیدوار است رتبه اول خود در گروه را همچنان حفظ نموده و پس از بازی با الوصل برای سومین بار در چهار سال گذشته جایگاه محکمی برای مرحله حذفی ذخیره نماید. این دو تیم فردا در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با یکدیگر روبرو خواهند شد.

باشگاه ایرانی ذوب آهن دو هفته پیش الوصل را در دوبی 1-3 برد. سومین شکست پیاپی برای تیم اماراتی می تواند فرصت صعود را به طور کامل از این تیم سلب کند.

گروه B

در این گروه، در 3 بازی انجام شده هیچ نتیجه تساوی وجود نداشته و در هر بازی حداقل 2 گل رد و بدل شده است.

تیم های الوحده امارات و الاتحاد عربستان سعودی هر دو 6 امتیازی هستند اما الوحده به خاطر شکست دادن الاتحاد با نتیجه 1-4 در دیدار رفت در صدر گروه است.

هنک تن کیت، سرمربی هلندی الوحده، قصد دارد روز دوشنبه با شکست دادن الریان در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی جایگاه اول خود را حفظ کند. الوحده دو هفته پیش حریف خود را با پنالتی وقت اضافه لئوناردو در قطر شکست داد.

الاتحاد که تا کنون دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است موفق شده باشگاه فوتبال لوکوموتیو تاشکند را در جده با پنالتی وقت اضافه 2-3 شکست دهد. این دو تیم دوشنبه یک بار دیگر در ورزشگاه لوکوموتیو تاشکند، جایی که لوکوموتیو اولین بازی خود مقابل الوحده را 0-2 برده، در مقابل هم صف آرایی می کنند.

گروه C

الهلال پس از کسب دو پیروزی متقاعدکننده در گروه، به شکست 1-2 مقابل استقلال تن در داد؛ با وجود این، این تیم با 6 امتیاز همچنان در صدر گروه قرار دارد.

استقلال که از دو دیدار اول خود تنها یک امتیاز کسب کرده بود با پیروزی بر الهلال در دوحه به دل رقابت ها بازگشت و امیدوار است با پیروزی مجدد بر این تیم در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی در روز سه شنبه رتبه اول گروه را از الهلال بگیرد.

در روز سوم مسابقات، همچنین دو تیم العین و الدحیل سه شنبه در ورزشگاه هزاع بن زایدِ العین به مصاف هم می روند. العین که در حال حاضر تیم آخر گروه است امیدوار است با کسب اولین پیروزی خود مقابل الدحیل به برتری یک امتیازی نسبت به حریف دست یابد. این تیم در سال 2018 دو بار در یک هشتم به الدحیل باخته است.

روی فاریا، سرمربی پرتغالی الدحیل نتایج درهمی کسب کرده؛ تیم او دیدار پیشین خارج از خانه خود را 1-3 به الهلال واگذار کرده اما در خانه متحمل شکست نشده است. کسب 3 امتیاز دیدار سه شنبه می تواند با در نظر گرفتن نتایج تیم های دیگر گروه ، الدحیل را به صدر گروه بفرستد.

گروه D

شاید بتوان گفت در میان هشت گروه، نزدیکترین رقابت ها در این گروه قابل مشاهده است، به نحوی که تیم صدرنشین (پاختاکور) و تیم قعرنشین (الاهلی) تنها 2 امتیاز اختلاف دارند.

الاهلی پس از آن که بازی خانگی خود مقابل السد را برد و سه امتیاز گرفت، در بازی های خارج از خانه متحمل شکست شد و نتوانست به امتیازات خود بیفزاید. این تیم دوشنبه در ورزشگاه آل مکتومِ دوبی میزبان پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس دو هفته پیش بازی رفت را در همان شهر با گلهای شجاع خلیل زاده و علی علیپور برد.

پاختاکور که با 5 امتیاز و بدون هیچ شکستی در صدر گروه است دوشنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با السد روبرو خواهد شد. این دو تیم در دیدار رفت در تاشکند به تساوی 2-2 رسیدند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: AFC