سیکسرز 3-4 رپترز / لئونارد رپترز را به فینال فرستاد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دیدار هفتم نیمه نهایی کنفرانس شرق یکشنبه شب با غلبه تورنتو رپترز بر فیلادلفیا سونتی سیکسرز با نتیجه 90-92 برگزار شد تا تکلیف تیم صعود کننده به فینال کنفرانس شرق روشن شود. رپترز با پیروزی در این بازی تعیین کننده با نتیجه 3-4 به فینال شرق راه یافت.

کوای لئونارد با 41 امتیاز و 8 ریباند و مهم تر از همه یک شوت تعیین کننده لحظه آخری تاثیرگذارترین بازیکن میدان بود. در حالی که جیمی باتلر با لی آپ خود بازی را در 4 ثانیه آخر به تساوی 90-90 کشانده بود، لئونارد موفق شد با شوت خود که به حلقه گیر کرد اما نهایتا داخل سبد قرار گرفت تیم خود را برنده این دیدار و روانه فینال شرق کند. این شوت آنچنان برای هم تیمی های لئونارد و هواداران رپترز مهیج و خوشحل کننده بود که همگی به سمت او هجوم آوردند و از او تقدیر کردند.

سرگی ایباکا 17 امتیاز و 8 ریباند برای رپترز گرفت و پاسکال سیاکم با 11 امتیاز و 11 ریباند یک دبل دبل به ثبت رساند. لوری که در نیمه اول دچار آسیب دیدگی انگشت شست شد 10 امتیاز کسب کرد و مارک گاسول نیز 7 امتیاز و 11 ریباند افزود.

برای سیکسرز، جوئل امبید 21 امتیاز و 11 ریباند گرفت و دبل دبل کرد. جی جی ردیک 17 امتیاز کسب کرد، باتلر 16 امتیاز افزود، توبیاس هریس با 15 امتیاز و 10 ریباند یک دبل دبل دیگر را به ثبت رساند و بن سیمونز 13 امتیاز به دست آورد.   

نیمه نخست 40-44 به سود رپترز پایان یافت. در کوارتر سوم نیز بازی با همان توازن قبل پیش رفت و نتیجه بازی در پایان کوارتر سوم 64-67 به سود رپترز شد. در اوایل کوارتر چهارم با شوت سه امتیازی ایباکا، رپترز به برتری 5 امتیازی رسید؛ در حالی که 7 دقیقه به پایان بازی مانده بود پرتاب امبید سیکسرز را یک امتیاز پیش انداخت. رپترز در 4 دقیقه پایانی با جامپ شات لئونارد مجددا پیش افتاد اما ردیک با جامپ شات و پرتاب آزاد خود بازی را به تساوی 85-85 سوق داد. بازی در ثانیه های پایانی نیز دوباره به تساوی کشیده شد و لئونارد در لحظه آخر سرنوشت ساز شد و با شوت طلایی خود پیروزی را به رپترز تقدیم کرد.  

رپترز در اولین دیدار فینال کنفرانس شرق در ساعات اولیه صبح پنج شنبه به مصاف باکسخواهد رفت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای