تغییرات تاکتیکی ویلموتس نسبت به دوران هشت ساله ی کی‌روش چیست؟

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ تیم ملی ایران دومین دیدار تدارکاتی را تحت هدایت مارک ویلموتس بلژیکی انجام داد و مقابل کره جنوبی به تساوی یک بر یک رضایت داد.

در این مسابقه ویلموتس بار دیگر ترکیبی تهاجمی را برای تیمش درنظر گرفت و در دقایقی از نیمه نخست تماشایی ظاهر شد. مارک ویلموتس تیم ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضائیان و مهدی طارمی روانه زمین کرد.

در این مسابقه اما ابتدای نیمه دوم با اشتباه مرتضی پورعلی‌گنجی و میلاد محمدی که با یکدیگر برخورد کردند مهاجم کره موفق شد دروازه شاگردان ویلموتس را باز کند تا برای اولین بار بعد از هشت سال دروازه ایران مقابل کره جنوبی باز شود هرچند این آمار چندان نکته مثبتی نیست و صرفا برای کری های مجازی بین موافقان و مخالفان کی روش جذاب بود! در ادامه اما تیم ملی خیلی زود به خودش امد و توانست از روی نقطه کرنر با سانتر رامین رضاییان و البته اشتباه دفاع کره در دقیقه 61 گل تساوی را وارد دروازه میزبان کند.

ادامه مسابقه بازهم با حملات تیم ملی ایران همراه بود و نوراللهی یک بار حتی توپ را به تیرک دروازه زد اما در پایان کار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

یکی از نکات تغییریافته نسبت به دوران کی روش تهاجمی تر شدن ایران بود که در ابتدا با سیستم چهار چهار دو وارد زمین شد و در پایان بازی با 16 شوت به سمت دروازه و 6 شوت داخل چارچوب و 444 پاس یکی از بهترین عملکردهای بازیکنان ایران شکل گرفت.

خبرنگار: سپهر خرمی