هروی: خون در رگ‌های کاراته در جریان است/ وزیر نگاه ویژه به تیم ملی دارد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شهرام هروی در پاسخ به این سؤال که حضور کاراته‌کاهای ایرانی در مسابقات جام وحدت دوستی از لحاظ فنی چطور بود، گفت:

ما امسال در مسابقات زیادی شرکت کرده‌ایم، اما چون این رقابت‌ها در کشور خودمان برگزار شد و بهترین‌های داوری دنیا در این رقابت‌ها قضاوت می‌کردند و رئیس کنسول داوری جهان نیز در ارومیه حضور داشت، کیفیت مسابقات قابل قبول بود. از همه مهمتر اینکه به خاطر اینکه کشورمان میزبان یک جام معتبر بود، ما هم در ارومیه حضور پیدا کردیم. 

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:

بچه‌های تیم ملی خسته بودند، اما ما در این مسابقات حضور پیدا کردیم و این وظیفه ما بود تا در این جام حضور پیدا کنیم. مسابقات خوبی برگزار شد، بچه‌های تیم ملی خوب شرکت کردند. ان‌شاءالله امروز راهی تهران می‌شویم و از صبح روز جمعه اردوهای تیم ملی جهت حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان روسیه آغاز خواهد شد. این اردوها تا چهارشنبه ادامه دارد و در واقع وصل به اعزام است. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در چارچوب این رقابت‌ها پدیده‌های خوبی را شناسایی کردید که در آینده به عنوان پشتوانه از آنها بتوانید در تیم ملی بزرگسالان استفاده کنید یا خیر، گفت:

جوانان باانگیزه‌ای در این مسابقات حضور داشتند، قطعا آنها می‌توانند در آینده نزدیک به بدنه تیم ملی اضافه شوند و به کاراته کشورمان کمک کند. این رقابت‌ها برای دیگر کاراته‌کاهای نیز انگیزه ایجاد کرد. به هر حال در این شرایط اقتصادی،‌ دریافت جوایز نقدی می‌تواند به آنها از لحاظ روحی کمک کند. جا دارد از مسئولان برگزاری این مسابقات تشکر کنم. 

هروی در پاسخ به این سؤال که ذبیح‌الله پورشیب و امیر مهدی‌زاده در لیگ جهانی شیلی حضور پیدا کرده‌اند و کاپیتان تیم ملی کاراته موفق به کسب مدال نقره شد،‌ نظر شما در مورد عملکرد این دو کاراته‌کا در این رقابت‌ها چیست، اظهار داشت:

دو نفر از کاراته‌کاهای ما همت کردند و در تیم مسابقات لیگ جهانی شیلی حضور پیدا کردند، ذبیح‌الله پورشیب مدال نقره کسب کرد، هر چند که او شایسته کسب مدال طلا بود و در هانتی بازی را واگذار کرد. این باخت چیزی از ارزش‌های کاپیتان پورشیب کم نمی‌کند. امیر مهدی‌زاده نیز نشان داد روز به روز در وزن 68 کیلوگرم جا می افتد، پیشرفت می کند و به شرایط آرمانی خود نزدیک‌تر می‌شود. برد نفر سوم و ششم رنکینگ جهانی نشان داد که امیر در حال رشد است. به هر حال رقابت، رقابت سنگینی است و همه کشورها برای کسب سهمیه المپیک در تلاش هستند. 

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:

ما در وزن 67 کیلوگرم با جوانانی که در اختیار داریم، امیدوارم سهمیه المپیک را کسب کنیم. در وزن 75 کیلوگرم بهمن عسگری و علی‌اصغر آسیابری رقابت‌های جذابی را دارند. در مثبت 75 کیلوگرم سجاد گنج‌زاده،‌ ذبیح‌الله پورشیب، صالح آبازری رقابت‌های حساسی را دارند، ضمن ایکه غیر از این بازیکنان که اسم بردم، بازیکنان دیگری داریم که امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند و تلاش می‌کنند تا به توکیو برسند، این نشان می‌دهد خون در رگ‌های کاراته به شدت در جریان است و رقابت‌ها بین ملی پوشان بسیار سخت و حساس است.

به نظرم کشور ما نسبت به دیگر کشورها با این نفراتی که در اختیار دارد شرایط ایده‌آلی را دارد. همه جامعه کاراته و ملی‌پوشان دست به دست هم دادند که سه نفر در نهایت در بخش مردان و در بخش کومیته به المپیک توکیو اعزام شوند که در نهایت آن سه نفر نماینده کاراته ایران خواهند بود. 

هروی در پاسخ به این سوال که آیا از سطح فنی مسابقات شیلی مطلع هستید یا خیر، گفت:

برخی از رقبای ما بعد از لیگ جهانی ژاپن خودشان را به لیگ جهانی شیلی رساندند. در وزن 75 کیلوگرم نمایندگان کشورهای اوکراین، ایتالیا و آمریکا در لیگ جهانی شیلی حضور داشتند و مدال گرفتند، ما باید تلاش کنیم که رقابت‌ها را از دست ندهیم، چرا که همین امتیازهای ریز ریز در پایان این مارتن سنگین به ما کمک خواهد کرد. 

وی در پایان، خاطرنشان کرد:

از مسئولان ورزش مخصوصا وزیر ورزش و جوانان به خاطر حمایت‌هایی که از ورزش و کاراته می‌کند تشکر می‌کنم از سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته که برای موفقیت این رشته در کنار تیم ملی حضور دارد و همه جانبه کاراته حمایت می‌کند تشکر می‌کنم.

امیدوارم این حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از کاراته ادامه داشته باشد و نگاه ویژه‌ای که آنها به کاراته دارند همچنان تا المپیک مستمر باشد تا انشاالله کارته در المپیک توکیو با کسب مدال‌های خوشرنگ مزد حمایت‌های آنها را بدهد.

منبع: فارس