حسنی‌پور: مدعیان کسب سهمیه المپیک حق اشتباه ندارند/ با این قهرمانی‌ها نباید مغرور شویم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سعید حسنی‌پور در پاسخ به این پرسش که با پایان یافتن ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی روسیه، آیا عملکرد تیم ملی مردان در این رقابت‌ها از نظر شما قابل قبول بود یا خیر، گفت: لیگ جهانی کاراته وان روسیه هم تمام شد. خوشبختانه بچه‌های تیم ملی ایران عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشتند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. در مسکو نتایج خوبی حاصل شد و این نتایج باعث خوشحالی همه مردم ایران و خانواده بزرگ کاراته شد. امیدوارم که این مسیر تا المپیک و حتی بعد از المپیک ادامه داشته باشد و بتوانیم در المپیک توکیو 2020 نتایج خوبی را رقم بزنیم. 

وی در ادامه گفت:

به نظرم، نباید در پروسه‌ای که تا المپیک پیش رو داریم با نتایج این چنینی مغرور شویم و حتی در مسابقاتی که ممکن است آنطور که دلمان می‌خواهد و انتظاری که از بچه‌ها داریم و انتظاری که بچه‌ها از خودشان دارند اجرا نشود ناامید شویم. قطعا در این ماراتن باقی مانده فشار مسابقات روی بازیکنان زیاد خواهد بود، اما باید همه با هم کمک کنیم تا در المپیک توکیو برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم. اینکه ما فقط بخواهیم به فکر کسب سهمیه المپیک باشیم کافی نیست؛ باید به فکر مدال المپیک باشیم. فکر می‌کنم آن بازیکنی موفق می‌شود که فکر و رفتار حرفه‌ای و رفتار المپیکی داشته باشد. 

حسنی‌پور در پاسخ به این سوال که گویا مسابقات کاراته وان روسیه از لحاظ برگزاری و سطح فنی شرایط بسیار خوبی داشته، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، عنوان کرد:

نحوه برگزاری مسابقات روسیه واقعا در سطح بالایی بود البته ما هر چه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم مسابقات سخت‌تری را پیش رو داریم و مسابقات حساس‌تر و رقابت‌ها سنگین‌تر می‌شوند و همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات می‌شود. بازیکنان به خاطر این شرایط ناچارند سطح آ‌مادگی بالایی داشته باشند. بازیکنی که مدعی کسب سهمیه المپیک است حق اشتباه ندارد، یعنی باید اشتباهاتش خیلی کم باشد و در این ماراتن کسب سهمیه المپیک جایگاه خود را حفظ کند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید ما در برخی اوزان مثل سبک وزن ضعف داریم، گفت:

بچه‌هایی که مدعی کسب سهمیه المپیک هستند خودشان را ثابت کرده‌اند؛ امیدوارم که به همین شکل خوب باشند. یک سری بازیکن هم داریم که با هم رقابت می‌کنند و فاصله کمی با هم دارند امیدوارم بهترین نفرات انتخاب شوند و در نهایت این موضوع به سود کاراته کشورمان تمام شود. ما در برخی جاها ضعف داریم و از آنها نباید غافل شویم. اینکه ما قهرمان لیگ جهانی شویم به نظر من نباید برای ما مهم باشد. ما باید به دنبال این باشیم که نقاط ضعف خود را قوت دهیم و بچه‌هایی را که در ریل موفقیت قرار دارند حفظ کنیم. 

مربی تیم ملی مردان کاراته، اظهار داشت:

لیگ جهانی هر ماه برگزار می‌شود؛ یک روز ما قهرمانیم و یک روز تیم دیگر قهرمان است. این رقابت‌ها مثل مسابقات جهانی نیست که هر دو سال یک بار برگزار شود و پس از قهرمانی دو سال در تمام مسابقات تیم را قهرمان جهان خطاب کنند؛ نه، اصلا اینطور نیست. فکر می‌کنم باپید روی نقاط ضعف تمرکز کنیم و فکری به حال ‌آن کنیم تا موفق شویم. ضمن اینکه بازیکنان هم باید به همین شکل فکر کنند. 

حسنی‌پور در پایان صحبت‌های خود گفت:

اگر در برخی جاها نتیجه‌ای نمی‌گیریم و یا نتیجه آنطور که بازیکنان، کادر فنی و مردم جامعه انتظار دارند رقم نمی‌خورد، باید حرفه‌ای تر عمل کنیم و در واقع المپیکی فکر کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. جا دارد از مسئولان به خاطر شرایط اقتصادی کشور تشکر کنم چون آنها اجازه نمی‌دهند که تیم ملی کاراته این موضوع را حس کند. 

منبع: فارس