نکات آماری دیدار لیورپول – برایتون؛ طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری قرمزها

پیروزی لیورپول مقابل برایتون در هفته چهاردهم لیگ برتر، سی و یکمین بازی بدون شکست این تیم بود. قرمزها با یورگن کلوپ، رکوردها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ ایجاد اختلاف 11 امتیازی با منچسترسیتی، تنها دستاورد پیروزی شب گذشته (شنبه) لیورپول نبود. برد 2-1 با درخشش ویرجیل فن دایک و الکساندر آرنولد، چند نکته آماری مثبت برای لیورپول در پی داشت. نکته قابل توجه این بود که هر دو گل قرمزها را فن دایک با ضربه سر و پاس گل‌های آرنولد به ثمر رساند.

نکات آماری این بازی را مرور می‌کنیم:

  • با ثبت 31 بازی متوالی بدون شکست در لیگ، لیورپول با رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ باشگاه که در فصل 88-1987 توسط قرمزها ثبت شده بود، به برابری رسید. با یک بازی بدون شکست دیگر، تیم فصل جاری با مربی‌گری یورگن کلوپ، رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ باشگاه را به نام خود ثبت می‌کند.
  • پس از اخراج دونی در سال 2012 و در دیدار مقابل بلکبرن، آلیسون بکر اولین دروازه‌بان لیورپول است که در جریان بازی از زمین مسابقه اخراج می‌شود. اخراج آلیسون مقابل برایتون با خطای هند نزدیک به محوطه جریمه رقم خورد.
  • از آغاز فصل گذشته تا کنون، لیورپول 40 گل از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسانده است؛ بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر انگلیس.
  • از آغاز فصل گذشته تا کنون، ویرجیل فن دایک بیش از هر مدافع دیگری در لیگ برتر انگلیس گلزنی کرده است (با هفت گل). همچنین در همین بازه زمانی، هیچ مدافعی به اندازه ترنت الکساندر آرنولد موفق به ثبت پاس گل به نام خود نشده است (با 17 پاس گل).
  • یورگن کلوپ در 27 تقابل اخیر خود با مربیان انگلیسی شکست نخورده، همچنین او 17 تقابل اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

لیورپول با 40 امتیاز از 14 بازی، مقتدرانه در صدر جدول لیگ برتر انگلیس جای گرفته است. قرمزها هفته آینده در دیداری سخت، در دربی مرسی ساید از اورتون میزبانی خواهند کرد.