اصفهانیان: کفاشیان فشاری نیاورده است/ شکوری نگفت می‌خواهد سرپرست فدراسیون شود

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، فریدون اصفهانیان در مورد اینکه آیا اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته برای تعیین تکلیف در جلسه با وزیر ورزش حاضر شدند، اظهار داشت: خیر، ما برای تعیین تکلیف به وزارت نرفتیم. وقتی تصمیم جمعی گرفته می‌شود، وزیر ورزش هم باید از آن آگاه باشد. با توجه به اساسنامه اگر رئیس فدراسیون غایب باشد یا فوت کرده باشد و به طور موقت یا به طور دائم نتواند کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فدراسیون ادامه دهد، نایب رئیس اول یا نواب رئیس یا سایر اعضای هیات رئیسه عده‌دار وظیفه رئیس فدراسیون خواهند شد. در جلسه‌ای که داشتیم همه اعضا متفق‌القول اعلام کردند که حیدر بهاروند مسئول انجام وظایف ریاست فدراسیون باشد.

اصفهانیان در مورد اینکه گفته می‌شود کفاشیان برای بازگشت به ریاست فدراسیون تلاش کرده، عنوان کرد: خیر،‌ این‌طور نیست. ایشان با توجه به اینکه نایب اول بودند و مدتی حضور نداشتند، اعلام کرد اگر دوست داشته باشید من برمی‌گردم. فکر نمی‌کنم کفاشیان به کسی برای بازگشت زنگ زده باشد. او چندین سال رئیس فدراسیون بوده و کمبودی ندارد، فقط گفت من استعفای کتبی نداده‌ام، اما اگر بخواهید این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهم. او برای بازگشت فشاری نیاورده و آدم بزرگی است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ابراهیم شکوری گفته بود امورات اجرایی فوتبال دست من است و اینطور القا شد که قضد دارد سرپرست فدراسیون فوتبال شود، گفت: ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال و مسئول کارهای اجرایی فدراسیون است. او درست گفته اما چنین چیزی نگفته که می‌خواهم سرپرست فدراسیون باشم. برداشت‌ها متفاوت است. او فقط گفته کارهای اجرایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهم و در حال انجام این کار هم هست.

وی در مورد مسئولیت مشترک بهاروند در سازمان لیگ و فدراسیون اظهار داشت: این کار موقت است و ایشان باید تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون وظایف رئیس فدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز عهده‌دار باشد.

اصفهانیان در مورد اظهارات قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس که اعلام کرده بود با کنار رفتن تاج باید پرونده‌های گذشته او بررسی شود، گفت: در این مورد چیزی نمی‌دانم و بهتر است از خود او سوال کنید. چالشی بین مجلس و فدراسیون فوتبال وجود ندارد. مجلس می‌تواند در تمامی امور دخالت کند و امام خمینی(ره) هم این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کردند که مجلس در راس امور است. نمایندگان مجلس از ما هستند و ما هم از آن هستیم. آنها درواقع منتخب ما هستند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی برای تیم ملی بزرگسالان کشورمان تصریح کرد: روز گذشته که نزد وزیر ورزش هم رفتیم، او بر این مسئله تاکید کرد و گفت طبق اساسنامه پیش بروید. تاکید بر این بود که هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود. ما هم از روز گذشته به خاطر این موضوع جلسات مختلفی داشتیم و حتی به شهرستان هم نرفتیم تا بتوانیم هرچه زودتر سرمربی تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کنیم.

اصفهانیان در پاسخ به این سوال که آیا امروز هم جلسه‌ای خواهند داشت، عنوان کرد: هنوز مشخص نیست.

منبع: فارس