چرا برانکو عمان را به ایران ترجیح داد؟

پس از مطرح شدن شایعاتی درباره حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران سرانجام این سرمربی کروات هدابت تیم ملی عمان را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، پس از کش و قوس های فراوان درباره احتمال حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران، حداقل مشخص شد که سرمربی بعدی تیم ملی ایران، خارجی نیست و حالا امتظار می رود از میان علی دایی و امیر قلعه‌نویی یک نفر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب می شود.

ماجرا از این قرار است که پس از فسخ قرارداد مارک ویلموتس ، مهدی تاج تصمیم گرفت گزینه ای را جانشین سرمربی بلژیکی کند که در کنار شناخت فوتبال ایران از تجربه کافی برای هدایت سکان تیم ملی نیز برخوردار باشد. برانکو به همین دلیل بعد از نتایج درخشان با پرسپولیس و سابقه خوب در تیم ملی گزینه اصلی نیمکت ایران شد. مذاکرات با او آغاز شد اما شرط اصلی برانکو مشخص شدن طلب یک میلیون یورویی او از باشگاه پرسپولیس بود. با توجه به دولتی بودن پرسپولیس، برانکو می دانست طلب او از این باشگاه ارتباط مستقیم با وزارت ورزش دارد به همین خاطر سعی کرد با یک تیر دو نشان بزند.

شنیده می شود فدراسیون فوتبال ضمانت داد که مشکل او با سرخ پوشان حل شود اما پیشنهاد 200 هزار یورویی به برانکو به مدت شش ماه و تا پایان دور اول انتخابی جام جهانی باعث شد تا سرمربی کروات عصبانی شود و پایان مذاکرات را اعلام کند.

برانکو بعد از حضور ناموفق در الاهلی عربستان، به تیم ملی عمان پیوست تا نشان دهد در کنار اینکه دیگر اعصاب جنگیدن بر سر مسایل مالی را ندارد می خواهد در تیمی مربیگری کند که چالش خیلی زیادی نداشته باشد. عمان یکی از تیم هایی است که شانس قهرمانی در آسیا و یا حضور در جام جهانی را ندارد و همین که در این تورنمنت ها بتواند نتایج به نسبت قابل قبولی کسب کند میزان رضایت روسای فدراسیون این کشور را خواهند سنجید. برانکو نیز می داند با یک برنامه ریزی مناسب می تواند تیم فوتبال این کشور را در دور گروهی جام ملت ها به مرحله حذفی بیاورد و همین امر باعث خواهد شد تا او حداقل سه سال در این کشور مربیگری کند.

مشکلات مالی و مسایل بحرانی نسبت به تامین ارز باعث شد تا فدراسیون فوتبال سراغ پیشنهاد 3 ساله به سرمربی خارجی نرود و حالا راه برای مربیان ایرانی در تیم ملی نیز باز شده است. بعد از حضور فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی در استقلال و پرسپولیس که پیش از این مربی خارجی داشتند، حالا احتمالا تیم ملی ایران نیز سرمربی وطنی را تجربه خواهد کرد و از میان امیر قلعه نویی و علی دایی یک نفر هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/