پاریسن ژرمن 2-لیورپول1: از نتایج بد قرمزها در خارج از خانه تا تکل خشن مارکو وراتی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه:

پس از گذشت چند ساعت از شکست 2-1 لیورپول مقابل پاریس ژرمن در شب گذشته و در جریان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به بررسی نکات مهم بازی می پردازیم؛

صعود لیورپول در هاله ای از ابهام:

قرمزهای بندر مرسی ساید که می توانستند صعود خود را با یک برد در پاریس قطعی کنند،حال با توجه به پیروزی ناپولی، باید منتظر بازی آخر باشند و پیروزی 1-0 یا با اختلاف دو گل را مقابل شاگردان آنجلوتی رقم بزنند.

اما از نکات مثبت آن می توان به این اشاره کرد که اگر در بازی پاریسن ژرمن و ستاره سرخ اتفاق غیر منتظره ای رخ بدهد فینالیست دوره قبل می تواند حتی به عنوان صدر نشین راهی دور بعد شود.

از طرفی ناپولی این فصل فقط دوبار شکست خورده و با در اختیار داشتن مهره های خطرناکی مانند همشیک مرتنز و اینسینیه توانایی گل زنی در آنفیلد را دارد و همین کار لیورپول را سخت می کند و آنها را مجاب می کند که با بهترین شرایط پا به مسابقه بگذارند.

شرایط بد قرمز ها در خارج از خانه:

حداقل بازی مهم آنها در آنفیلد برگذار می شود.از مشکلات لیورپولی ها در این فصل و به خصوص در بازی های لیگ قهرمانان که از میان آنها می توان به شکست در مقابل ناپولی و ستاره سرخ اشاره کرد بازی در استادیوم حریفان است، و در یک نمونه تازه تر می توان به بازی شب گذشته در پارک دو پرنس اشاره کرد که قرمز ها-به ویژه در نیمه اول-بسیار با شرایط خوب خود فاصله داشتند،از خنثی بودن محمد صلاح و فیرمینو بی تاثیر تا خط هافبک سه نفره متشکل از میلنر،واینالدوم و میلنرکه نمایانگر این است که شاگردان کلوپ هنوز هم نتوانستند خودشان را در لیگ قهرمانان پیدا کنند.

نیمار،امباپه،کاوانی؛مثلث آتشین:

طوفان نیمه اول پاریسی ها به لطف خط حمله آماده خود رقم خورد و آنها بودند که با ضد حمله های برق آسای خود حریف را مات کرده بودند.

برنات از مهارت و سرعت آنها استفاده کرد و با خوش اقبالی موفق شد گل اول بازی را پس از پاس نیمار به امباپه و بلاک شدن سانتر او وارد دروازه آلیسون کند.

برای گل دوم نیمار حرکت را آغاز و تمام کرد،پس از پاس کاری با امباپه و رسیدن توپ به کاوانی شوت او توسط آلیسون سیو شد و شماره ده پاریسی ها موفق شد سی و یکمین گل این فصل مثلث آماده تیم خود را به ثمر رساند.

عصبانیت قرمزها از داوری:

با کمک داور پنجم بود که بعد از خطای واضح دیماریا بر روی مانه و در شرایطی که داور وسط دست خود را به سمت کرنر برده بود یک پنالتی به سود لیورپول گرفته شد و آنها بازی را در حالی به پایان بردند که داور شش بازیکن آنها را با کارت زرد جریمه کرده بود.یورگن کلوب دراین مورد اظهار داشت”این رفتارجوانمردانه ای نیست که شما خود را به زمین بزنید و طوری نشان دهید که در معرض خطر جدی هستید ولی چند ثانیه بعد بایستید و به راه رفتن ادامه دهید.آنها امشب کاری کردند که ما مانند قصاب ها به نظر بیاییم و حفظ آرامش خود در همچین موقعیت هایی اصلا راحت نیست و همین باعث شد که جو گومز که مودب ترین پسر دنیاست هم امشب کارت زرد دریافت کند و حتی در معرض اخراج قرار گیرد.”

از لحظات مهم داوری بازی می توان به تکل بد وراتی به روی گومز اشاره کرد. وراتی که شب خوبی را سپری می کرد و با پاسکاری های متعدد خود با دیماریا و امپابه موفق به شکست ساختار خط میانی لیورپول شده بود با یک تکل خشن جو گومز را به زمین زد با اینکه جوان قرمز ها زیاد صحنه را شلوغ نکرد اما وراتی به راحتی می توانست اخراج شود و همین کافی بود تا مسیر بازی عوض شود.

مترجم:علیرضا الیاسی

منبع:سایت اسکای اسپورت