برنامه باشگاه های ایرانی در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا / آشنایی با ستاره های غرب آسیا

پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه ، با برتری تیم فوتبال استقلال تهران و تیم فوتبال شهرخودرو در دیدارهای پلی‌آف و صعودشان به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا ، حالا ایران هر 4 نماینده خود را در دور گروهی دارد. با بررسی شرایط رقبای تیم فوتبال پرسپولیس ، تیم فوتبال سپاهان ، استقلال و شهرخودرو می‌توان برآورد دقیق تر و بهتری نسبت به صعود احتمالی این تیم ها به دور حذفی داشت.

گروه A؛ گروه متعال برای شاگردان مجیدی

تیم فوتبال استقلال بعد از شکست دادن الکویت کویت و پیروزی مقابل الریان به دور گروهی صعود کرد. در این گروه، استقلال با تیم‌های الوحده امارات، الشرطه عراق و الاهلی عربستان هم‌گروه است.

نام‌آشناترین رقیب برای تیم های ایرانی، الاهلی عربستان است که دو فصل پیاپی با ستاره سوریه‌ای خود السوما مقابل پرسپولیس قرار گرفتند. این تیم که در همین ابتدای فصل با برانکو قرارداد امضا کرده بود بعد از گذشت سه هفته او را از کار برکنار کردند و بعد از اخراج برانکو نتایج بهتری کسب کردند. الاهلی در حال حاضر بعد از النصر و الهلال جایگاه سوم لیگ عربستان را در اختیار دارد.

الوحده امارات نیز که شب گذشته موفق شده بود با حساب یک بر صفر از سد الفجیره عبور کند ؛ با 23 امتیاز رتبه هفتم لیگ کشورش را در اختیار دارد. بازیکنان سرشناس این تیم سباستین تاگلیابو مهاجم باتجربه آرژانتینی است که چشم امید هواداران الوحده در لیگ قهرمانان آسیا به گلزنی های او است.

دیگر تیم هم‌گروه استقلال، الشرطه عراق است که در لیگ 20 تیمی این کشور رتبه یازدهم را در اختیار دارد. الشرطه به تازگی برای تقویت خط هافبک خود پالمینو کلمبیایی را جذب کرده است.

گروه B؛ شهرخودرو در گروه مرگ

تیم فوتبال شهرخودرو باوجود این ۲ پیروزی درخشان، حالا باید در گروهی سخت موسوم به گروه مرگ قرار بگیرد. تیم‌های گروه دوم این رقابت‌ها الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان به‌ همراه شهرخودرو، سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا را تشکیل داده‌اند.

الهلال فصل گذشته موفق شد به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد به سومین جام خود در این رقابت ها برسد. دی اولیویرا، آندره کاریو، عمر خریبین، گومیس و یاسر شهرانی از بازیکنان مشهور آبی‌های عربستان هستند که باید ۲۱ بهمن در نخستین بازی دور گروهی شهرخودرو مشهد مقابل این تیم در زمین بی‌طرف، دبی امارات، به میدان بروند. الهلال هم‌اکنون با ۳۲ امتیاز و تنها یک امتیاز اختلاف با النصر، در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ عربستان قرار دارد.

شباب الاهلی دیگر تیم هم‌گروه شهرخودرو است که صدرنشین لیگ امارات است. ستاره این تیم لئوناردو دسوزا برزیلی آقای گل فصل گذشته است که از الوحده به این تیم محلق شده است.

اما تنها نماینده ازبکستان در لیگ قهرمانان این فصل، پاختاکور است که در گروه مرگ قرار دارد. شوتاآره‌لاتزه، سرمربی پاختاکور تاشکند، باید فکری به حال صعود تیمش از دور گروهی داشته باشد.

گروه C؛ گروه سخت برای شاگردان یحیی

تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران راهی لیگ قهرمانان آسیا شد اما گروه سوم، آن چیزی نبود که سرخ ها انتظارش را می‌کشیدند.

الشارجه امارات که تا پایان هفته هفتم صدرنشین لیگ کشورش بود؛ حالا با 24 امتیاز بعد از شباب الاهلی و الجزیره رتبه سوم را در اختیار دارد. بازیکنان باکیفیتی چون کورونادو و مندس گومس و ملونی با قهرمانی در لیگ فصل قبل قطعا حریف آسانی برای 3 تیم دیگر این گروه نیست.

التعاون دیگر تیم گروه سرخ ها است که پائولو سرجیو برزیلی سرمربی سابق نفت آبادان را روی نیمکت خود دارد. این تیم فعلا جایگاه پنجم لیگ عربستان را در اختیار دارد اما با تیم سوم که 29 امتیازی است فقط 3 امتیاز فاصله دارد. این تیم فصل گذشته در فینال جام حذفی با شکست الاتحاد سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده است. گرانترین بازیکن این تیم لئاندره تاوامبا کامرونی است. هلدون، ساندرو مانوئل و سدریک آمیسی از دیگر چهره‌های مطرح این باشگاه محسوب می‌شوند. هلدون از کیپ ورد ستاره شماره یک این باشگاه است که در این فصل با 7 گل و سه پاس گل نقش تاثیرگذاری در نتایج این باشگاه داشته است.

الدحیل دیگر تیم مدعی قهرمانی که در گروه پرسپولیس قرار دارد با وجود صدرنشینی در لیگ قطر با روی فاریای پرتغالی قطع همکاری کرد. الدحیل رقیب دوست داشتنی برای پرسپولیسی ها است و آنها خاطره خوبی از رقیب قطری دارند. ادمیلسون، یوسف المساکنی، موعز علی، محمد المنطری، لوییز جونیور، یوسف العربی، شویا ناکاجیما، مهدی بن عطیه و … ستارگان این تیم قدرتمند قطری در این فصل هستند.

گروه D؛ قلعه‌نویی و بازگشت به لیگ قهرمانان اسیا

تیم فوتبال سپاهان هم در گروه چهارم قرار دارد و این گروه را هم می توان به نوعی «گروه مرگ» لیگ قهرمانان آسیا خطاب کرد. تیم های دوم و سوم لیگ ایران و قطر در کنار صدرنشین لیگ عربستان همراه با العین امارات، گروه ترسناکی را تشکیل دادند.

العین با شکست بنیادکار به دور گروهی صعود کرد این روزها با حضور در جایگاه پنجم حال و روز خوبی ندارد .

النصر عربستان پرخرج ترین تیم عربستانی که صدرنشین لیگ کشورش است در فصل جدید مدعی عنوان قهرمانی در این تورنمنت نیز است.

السد نیز همچنان ژاوی را به عنوان سرمربی خود دارد با حضور بغداد بونجاح و 5 ملی پوش تیم ملی قطر بازهم مدعی عنوان قهرمانی است. این تیم فصل گذشته با شکست مقابل الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان از حضور در فینال بازماند.

برنامه بازی‌های پرسپولیس (گروه C)

الدحیل – پرسپولیس 22 بهمن 98

پرسپولیس – شارجه 29 بهمن 98

پرسپولیس – التعاون 12 اسفند 98

التعاون – پرسپولیس 19 فروردین 99

پرسپولیس – الدحیل اول اردیبهشت 99

شارجه – پرسپولیس 15 اردیبهشت 99

برنامه بازی‌های سپاهان (گروه D)

سپاهان – العین 22 بهمن 98

السد – سپاهان 29 بهمن 98

سپاهان – النصر 13 اسفند 98

النصر – سپاهان 18 فروردین 99

العین – سپاهان اول اردیبهشت 99

سپاهان – السد 15 اردیبهشت 99

برنامه بازی‌های استقلال در مرحله گروهی:

استقلال – الشرطه 21 بهمن 98

الاهلی عربستان – استقلال 28 بهمن 98

الوحده – استقلال 12 اسفند 98

استقلال – الوحده 19 فروردین 99

الشرطه – استقلال 2 اردیبهشت 99

استقلال – الاهلی عربستان 16 اردیبهشت 99

برنامه بازی‌های شهر خودرو

الهلال – شهر خودرو 21 بهمن 98

شهر خودرو – پاختاکور 28 بهمن 98

شهرخودرو – شباب الاهلی 13 اسفند 98

شباب الاهلی – شهر خودرو 18 فروردین 99

شهر خودرو – الهلال 2 اردیبهشت 99

پاختاکور – شهر خودرو 16 اردیبهشت 99

بیشتر بخوانید: تغییر شرایط میزبانی چینی ها در لیگ قهرمانان آسیا