اسطوره کوهنوردی دنیا در مورد صعود زمستانه «کی2» چه می‌گوید؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سایت دسنیول در گزارشی به تلاش دو تیم برای صعود زمستانه به قله 8611 متری «کی2» پرداخته و نظر «رینهولد مسنر»، اسطوره کوهنوردی دنیا را در مورد این صعود منتشر کرده است.

تیم «روس قرقیز قزاق» تا حدود ارتفاع ۷۰۰۰ متر را رسیده، در صورتی‌که تیمِ دیگر به سرپرستی «الکس تکسیکون» که ۵ شرپا و «فلیکس کریادو» را در بدنه خود دارد، تا کمپ  ۲ رسیده‌اند.

«مسنر» معتقد است: هیچ هم‌کاری بین تیم‌ها نیست، چرا که به عقیده او، روش و متدِ دو تیم در مواجهه با کوهستان، کاملا متفاوت است.

تیم «روس قرقیز قزاق» با روشِ معمولِ شوروی جلو می‌رود، که اساس آن کار ثابت و مداوم حتی در شرایط جوی نامساعد است اما تیم «الکس تکسیکون»، کمتر تحرک نشان می‌دهد و بعداً سریع خواهد شد و تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است انرژی فیزیکی و ذهنی  را ذخیره کنند!

 به عقیده «مسنر» در صعودهای هشت‌هزار متری، بهتر است تا آن‌جا که مقدور است سریع باشیم، نه برای ثبت رکورد، بلکه برای کمتر خطر کردن و کمتر در معرض شرایط ارتفاع ماندن، چرا که در ارتفاعات، انرژی و قوا به سرعت مصرف شده و تحلیل می‌رود، اما در هر صورت، این آب‌و‌هواست که تصمیم‌گیرنده نهایی برای صعود زمستانی «کی‌دو» است.

رینولد مسنر 75 ساله ایتالیایی اولین کوهنوردی است که تمامی 14 قله جهان را که بلندتر از هشت هزار متر ارتفاع دارند، فتح کرده‌است.

منبع: فارس