خداحافظی پرافتخارترین دوومیدانی‌کار زن تاریخ المپیک از دنیای حرفه ای

آلیسون فلیکس پس از دوران درخشانی که در دوومیدانی داشت اعلام خداحافظی کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از استار، آلیسون فلیکس، ستاره آمریکایی که پرافتخارترین دوومیدانی‌کار زن تاریخ المپیک است، اعلام کرد که در پایان فصل بازنشسته خواهد شد.

فلیکس ۱۱ مدال المپیک از جمله هفت طلا و هم‌چنین ۱۳ عنوان جهانی قابل توجه کسب کرده است. این زن ۳۶ ساله تابستان گذشته در پنجمین بازی‌های المپیک خود در توکیو شرکت کرد و این آخرین حضور او در این رویداد بود.

فلیکس با اعلام بازنشستگی در صفحه اجتماعی خود نوشت: تصور نمی‌کردم که چنین شغلی داشته باشم. از این ورزش که زندگی من را تغییر داد بسیار سپاسگزارم. من همه چیزم را برای دویدن دادم و حالا به پایان راه رسیدم و کارم در این رشته تمام است. من می‌خواهم خداحافظی کنم و از افرادی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم.

فلیکس در مواد ۱۰۰ متر، ۴×۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر و ۴×۴۰۰ متر رقابت کرد. فلیکس در طول دوران درخشان خود، چهار طلای المپیک در امدادی ۴ در ۴۰۰ متر، دو طلا در ۴ در ۱۰۰ متر و یک طلا در ۲۰۰ متر به دست آورد. او هم‌چنین ۱۰ بار قهرمان ملی ایالات متحده و پرافتخارترین ورزشکار در تاریخ مسابقات جهانی دو و میدانی با ۱۸ مدال بود.

فلیکس که در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار مجله تایم در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود دخترش کمرین را از طریق سزارین پس از ۳۲ هفته به دلیل مشکلاتی به دنیا آورد که می توانست زندگی فلیکس و او را تهدید کند. کم‌تر از یک سال بعد، فلیکس با کسب دو طلای جهانی در دوحه، موفق‌ترین ورزشکار تاریخ مسابقات جهانی شد.

بیشتر بخوانید:

تمرین دوومیدانی‌کاران، زنانه – مردانه شد!
اعزام تیم پارادوومیدانی به مسابقات بین المللی فزاغ امارات در هاله‌ای از ابهام
نتایج روز نخست مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن کشور

 

انتهای پیام/