اصولی: دخالتی در احضار عزیزی خادم به کمیته اخلاق نداشتیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: دخالتی در خصوص احضار عزیزی خادم به کمیته اخلاق نداشتیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، احسان اصولی، عضو هیات رییسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه هیات رییسه امروز(یک‌شنبه) این فدراسیون اظهار کرد:‌ ما یازدهمین جلسه هیات رییسه را هفته پیش داشتیم که به علت حضور نداشتن دو تن از همکاران، به رسمیت نرسید و این هفته جلسه را ساعت ۹ صبح برگزار کردیم. آقای سراجی در این جلسه حضور نداشتند و خانم موسوی هم آنلاین جلسه را دنبال کردند. حد نصاب برگزاری جلسه ۸ نفر است. بر اساس اساس‌نامه فدراسیون، جلسه هیات رییسه با حضور دو سوم اعضا به رسمیت می‌رسد. در اساس‌نامه، اعضای هیات رییسه ۱۱ نفر هستند و حداقل ۸ نفر باید در جلسه حضور داشته باشند. بحث‌های هم‌اندیشی و پیگیری‌های اجرایی فدراسیون در جریان است.

او ادامه داد: امورات فدراسیون در حوزه اجرایی با قدرت دنبال می‌شود. مباحث و برنامه‌ریزی‌های مربوط به تیم‌ ملی فوتبال ایران در جام جهانی در حال پیگیری است. مباحث مطرح شده، هیچ تاثیری در حوزه اجرایی ندارد. آن چیزی که مهم است، سربلندی تیم‌های ملی فوتبال است. برنامه‌ریزی‌ها در حال شکل‌گیری است. بازی‌های دوستانه در حال برنامه‌ریزی است و به محض این که نهایی شد، اطلاعات دقیق بازی‌های دوستانه را اعلام خواهیم کرد. ما ۲ فراخوان مهم را بارگذاری کردیم. بحث اول، فراخوان تهیه البسه ورزشی تیم ملی است و روز آینده هم آخرین مهلتش است. هر کسی که در این حوزه علاقه‌مند است می‌تواند از این فرصت استفاده کند و پیشنهاد خودش را به ما بدهد. بحث بعدی، شریک تجاری تیم ملی است که فراخوان آن هم صورت گرفته است که می‌تواند باعث درآمد پایدار برای فدراسیون شود.

اصولی درباره به رسمیت نرسیدن جلسه هیات رییسه خاطرنشان کرد: ما جلسه‌ای که یک سری از مصوبات هیات رییسه را می‌خواهد، نداشتیم و هفته بعد بر اساس قید ۸ روزه اساس‌نامه، دعوت‌نامه صادر خواهد شد و مجددا جلسه خواهیم داشت. اساس‌نامه بن‌بست ندارد و قطعا مسیر باز خواهد شد و تعیین تکلیف خواهد شد و هفته بعد هم جلسه خود را برگزار می‌کنیم. اساس‌نامه راه را برای ما روشن کرده است. خیلی از مسائل را ما در جلسه مطرح کردیم و هم‌فکری کردیم و این‌ها در حوزه اختیارات است.

این عضو هیات رییسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های احمدرضا براتی، عضو هیات رییسه این فدراسیون درباره برخی از مسائلی که با هیات رییسه هماهنگ نشده است، خاطرنشان کرد: در مورد جزییات باید خود ایشان صحبت کنند. ما جلسه هیات رییسه نداشتیم و آن نامه هم خطاب به سرپرست فدراسیون فوتبال بوده است. به فراخور دوستانی که در فدراسیون حضور پیدا کرده بودند، از مسائل مطلع بودند یا من کسب اطلاع دقیقی نکرده‌ام. محور کارهای ما باید قانون و اساس‌نامه باشد. اگر جایی اساس‌نامه تردید داشته باشد، بر اساس ماده ۸۵ تصمیم‌ هیات رییسه و مراجع AFC و فیفا را در پیش دارد.

او در واکنش به صحبت‌های دیگر براتی که تاکید داشت سرپرستی فدراسیون فوتبال را نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: چرا من باید حرف‌های براتی را تفسیر کنم؟ من که نباید حرف‌های ایشان را تفسیر کنم.

اصولی درباره اخباری مبنی بر برکناری حسن کامرانی‌فر خاطرنشان کرد:‌ گاهی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای می‌شود. بر اساس ماده ۶۷، نصب یا عزل دبیر کل بر عهده رییس فدراسیون فوتبال است. ما چنین پیشنهادی در خصوص برکناری کامرانی‌فر نداشتیم.

این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برکناری عزیزی‌خادم به سرانجام مشخصی می‌رسد؟ تاکید کرد: اختلاف که همه جا وجود دارد و اختلاف شاید برخی اوقات موجب بهتر کار کردن شود. اعضای مجمع به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در فدراسیون، استدلال‌های هیات رییسه را در این خصوص پیگیری‌ خواهد کرد و تصمیم با مجمع است.

او درباره پرونده شهاب عزیزی خادم در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:‌ یک پرونده‌ای تشکیل شده است و ارکان قضایی فدراسیون کاملا مستقل هستند و ما هیچ دخالتی در این حوزه نداریم و کارها به طور مستقل پیش می‌رود.

اصولی درباره به رسمیت نرسیدن جلسات هیات رییسه گفت: بند ۷ ماده ۳۳ اساس‌نامه، درباره پست‌های بلاتصدی اعضای هیات رییسه صحبت می‌کند. اگر یکی از اعضا، در ۴ جلسه رسمی دعوت شود و غیبت کند، عضو بلاتصدی تلقی می‌شود.

او افزود: ما در یک فضای باثبات، بهتر می‌توانیم به فوتبال کشورمان کمک کنیم. عوامل اجرایی فدراسیون کارهای خود را دارند پیش می‌برند. اتفاقات خوبی در پیش است. ما جام جهانی به خوبی پیش خواهیم برد. ما هفته آینده جلسه خواهیم داشت و جزییات این مساله با مشاوره‌هایی که خواهیم گرفت، اعلام خواهیم کرد.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا پاداش‌هایی که در کادر پیشین فدراسیون فوتبال داده شده است، پس گرفته می‌شود؟ گفت‌: بنده اطلاعی ندارم.

این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره ابلاغیه واریز ۵۵ میلیارد تومان مصوب مجلس گفت: مجلس مصوبی خوبی در این حوزه داشته است. در سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم صورت گرفته است و تقسیم‌کاری میان اعضا انجام شده است و امیدوارم تا هفته اول خرداد ماه، بخشی این عدد و رقم را جذب کنیم و اولین پرداختی را دریافت کنیم.

اصولی درباره مطالبات اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال و درخواست اسکوچیچ بابت جذب یک دستیار در تیم ملی گفت: آقای اسکوچیچ با ما قرارداد دارند و مشکلی از این بابت نداریم. درباره دستیاران و مطالبات موجود مکاتبه‌ای در فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. تا الان درخواستی بابت دستیار جدید نداشتیم اما بگذارید در این رابطه آقای ماجدی بگویند یا من کسب اطلاعات دقیق کنم و بعد خدمت شما اعلام کنم.

بیشتر بخوانید:

اصولی: از ادامه فعالیت کامرانی‌فر در فدراسیون فوتبال حمایت می‌کنیم
اصولی:قیمت بلیت‌های جعلی ۲/۵ میلیون تومان شده بود
اصولی: بلیط های جعلی به بانوان فروخته شده بود

انتهای پیام/