لیگ برتر انگلیس: شش نکته در خصوص دیدارهای امروز

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، دیدارهای لیگ برتر انگلستان امروز و امشب با برگزاری شش بازی دنبال می شود و شش نکته در خصوص این بازی ها حائز اهمیت است:

1. تقابل “خط دفاع شکننده” مقابل “خط حمله بدون زهر” در سنت جیمز پارک / نیوکاسل یونایتد – منچسترسیتی

استیو بروس اذعان کرد: “نیو کاسل در دیدار منجر به شکستی که  در استون ویلا داشت بسیار منفعل عمل کرد.” یکی از کارهایی که او امروز می تواند انجام دهد این است که از جونجو شلوی که در ویلا پارک  در میانه میدان تقریبا بی اثر بود استفاده نکند. شان لانگستف که تعلیق خود را پشت سر گذاشته دوباره در دسترس است و متی لانگستف در انتظار آن است که به ترکیب اصلی باز گردد. شلوی باید بازی را از نیمکت دنبال کند.

بروس امیدوار است با ایجاد تغییراتی در خط حمله از ضعف دفاعی سیتی بهره ببرد. استفاده از اندی کارول در ترکیب اصلی بازی امروز از دو منظر قابل دفاع است: شکنندگی سیتی و عدم تاثیرگذاری جولاينتون. حضور آلن سن ماکسیمین تا حدودی می تواند تهدید محسوب شود. لازم به یادآوری است که گابریل ژسوس اخیرا بازی های موثری را برای سیتی به نمایش نگذاشته است.

از آنجا که دو تیم از حضور بهترین دفاع وسط های خود (جمال لسلز  و آیمریک لاپورته) به دلیل مصدومیت محروم هستند، چنانچه هافبک های میانی جلو نکشند، این مسابقه احتمالا با تساوی 0-0 پایان می یابد.

2. غیبت دیوپ، دست مانوئل پیگرینی را در گزینه های دفاعی می بندد / چلسی – وستهام یونایتد

مانوئل پیگرینی در این فصل دائما برای پست دفاع وسط بین استفاده از فابیان بالبوئنا و آنجلو اوگبونا در نوسان بوده است. او فصل گذشته از هر دوی این بازیکنان پنج بار استفاده کرد، در حالی که دیوپ در هیچ یک از آن پنج دیدار که حاصلش چهار باخت و یک تساوی برای وستهام بود، جزو ترکیب اصلی قرار نگرفت.

هفته پیش در حالی که دیوپ کمتر از نیم ساعت در زمین بازی کرد، پیگرینی تمایلی به استفاده از این دو بازیکن نشان نداد و در عوض کارلوس سانچز را به زمین آورد و دکلان رایس را به عقب فرستاد. اکنون که دیوپ در استمفورد بریج معلق است و حضور نخواهد داشت، او باید یا از زوج بالبوئنا و اوگبونا استفاده کند یا این که رایس را در دفاع قرار دهد.

انتظار می رود دیوید مارتین 33 ساله به جای روبرتو در دروازه قرار گیرد. وستهام در حال حاضر جزو چهار تیم آخر جدول لیگ برتر است و سرمربی این تیم اعتماد چندانی به خط دفاعی تیمش ندارد.

چلسی – وستهام یونایتد

3. ثبات برایتون برای پاتر پاداش به ارمغان آورد / لیورپول – برایتون

گراهام پاتر گفته، “قرارداد شش ساله در برایتون پاداش عجیبی است، چون ما هنوز کار خاصی انجام نداده ایم.” تواضع پاتر به هیچ وجه تظاهر نیست و کاملا بجاست اما پیکربندی دوباره برایتون توسط پاتر  و اتخاذ یک سبک جدید و رو به جلو همان چیزی است که تونی بلوم، رئیس باشگاه، خواستار آن است.

برایتون نوساناتی را تجربه کرده اما باخت هایش آبرومندانه بوده است. پپ گواردیولا پس از آن که منچسترسیتی این تیم را در ماه آگوست شکست داد، شیوه های پاتر را ستودنی توصیف کرد. حال باید دید این تیم در مقابل لیورپول چه عملکردی خواهد داشت.

برایتون در حال حاضر تقریبا در میانه جدول جای گرفته و بازی های سختی را پیش رو دارد اما پایبندی این تیم به شیوه های پاتر، خیال این تیم را تا حدی آسوده کرده است.

4. آیا مورینیو با وینکز ادامه می دهد یا ان­ دومبله را به کار می گیرد؟ / تاتنهام هاتسپر – بورنموث

آخرین باری که ژوزه مورینیو در نوامبر گذشته در تقابل با ادی هوو قرار گرفت، اگرچه بازی با تساوی 1-1 پایان یافت، اما بورنموث در نیمه اول بر منچستر یونایتد فرمانروایی کرد. مورینیو پس از آن دیدار گفت: “بین دو نیمه، فکر می کردم خوش شانس ترین سرمربی لیگ برتر هستم. نتیجه نیمه اول می توانست 2-5 یا 2-6 باشد اما 1-1 پایان یافته بود. خیلی شانس آوردیم چون واقعا ضعیف عمل کردیم.”

در نیمه دوم آن دیدار، یونایتد نبض بازی را در دست گرفت. مارکوس راشفورد در دقیقه دوم وقت های تلف شده گل پیروزی را به ثمر رساند. تغییر تاکتیکی او در آن بازی همانی بود که وی در اسپرز به کار گرفته است. مورینیو از دو هافبک دفاعی خود، هری وینکس و اریک دایر، در چینش بدون توپ تاتنهام با ترکیب 1-3-2-4  برای کمک به خط دفاع در جلوگیری از ضد حملات حریف استفاده کرد. احتمال می رود او امروز ان­ دمبله را جایگزین وینکس کند.

تاتنهام هاتسپر – بورنموث

5. بداقبالی های واتفورد در آمادگی جسمانی بازیکنان ادامه دارد / ساوتهمپتون – واتفورد

هفته پیش، واتفورد برای ششمین بار متوالی با مشکل مصدومیت و اجبار به جایگزینی در نیمه اول دست و پنجه نرم کرد. این آمار واقعا حیرت آور است. هیچ تیم دیگری در لیگ برتر در این فصل مجبور به این تعداد تعویض در نیمه نخست نشده است.

ساوتهمپتون در کنار برنلی، لستر و آرسنال چهار تیمی هستند که اصلا چنین تعویض های اجباری را تجربه نکرده اند. 3.9 درصد تعویض های تیم ها در این فصل در نیمه اول صورت گرفته که 16.2 درصد آن سهم واتفورد بوده است.

واتفورد در این فصل تنها یک دیدار را برده و این نشان از عملکرد ضعیف تاکتیکی این تیم دارد.

6. تلاش برنلی برای جایگاه پنجم / برنلی – کریستال پالاس

دو تیم برنلی و کریستال پالاس  جزو غیرقابل پیش بینی ترین تیم های این فصل بوده اند. دیدار امشب فرصت بی نظیری برای برنلی خواهد بود، به ویژه آن که دو تیم بالای آن، ولوز و شفیلد یونایتد فردا مقابل هم قرار می گیرند.

استراتژی هایی که شان دایچ، سرمربی برنلی، در 12 ماه اخیر به کار گرفته قابل فهم نیست. بازی اشلی برنز و کریس وود در کنار هم در فوتبال مدرن غیرمعمول به نظر می رسد اما از آنجا که هر یک از این دو بازیکن شش گل به ثمر رسانده اند، می توان به توانایی دایچ در گرفتن بهترین بازی ممکن از بازیکنان اعتماد کرد.

علاوه بر این، نجواهایی در خصوص انتقال دایچ به باشگاهی بزرگتر به گوش می رسد و کسب سومین برد متوالی در دیدار امروز آن را تقویت خواهد کرد.

منبع: گاردین