آلکاراز تنیس آزاد استرالیا را از دست داد

مصدومیت باعث شد کارلوس آلکاراز نتواند در مسابقات آزاد استرالیا امسال شرکت کند.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه  و به نقل از رویترز، کارلوس آلکاراز، مرد شماره یک تنیس جهان به دلیل مصدومیت مجبور به انصراف از حضور در مسابقات آزاد استرالیا شد. برنده ۱۹ ساله تنیس اوپن آمریکا این موضوع را در توییتر خود اعلام کرد. بر این اساس آلکاراز در حین تمرینات از ناحیه پای راست دچار آسیب دیدگی عضلانی شد و به همین دلیل در اولین دوره مسابقات گرند اسلم سال جدید میلادی یعنی ۲۰۲۳ که از ۲۵ دی ماه آغاز می‌شود، غایب خواهد بود.

این تنیسور اسپانیایی نوشت: من خیلی سخت کار کردم تا به بهترین سطحم برای حضور در اپن استرالیا برسم. سخت است اما به دلیل مصدومیت متوجه شدم قادر به حضور در این رقابت‌ها نیستم و مجبور به انصراف هستم.

آلکاراز در پایان فصل گذشته نیز مصدوم شد ولی بلافاصله به میادین بازگشت.

سال گذشته میلادی در دیدار نهایی تنیس آزاد آمریکا، کارلوس آلکاراز اسپانیایی به دیدار کسپر رود از نروژ رفت و توانست با نتیجه ۳ بر یک برابر این تنیس باز به برتری برسد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. او در ۱۹ سالگی با شکستن رکورد لیتون هویت استرالیایی، جوان‌ترین تنیسوری شد که در صدر جدول برترین تنیسورهای جهان قرار گرفت.

این اسپانیایی جوان‌ترین فینالیست اوپن آمریکا از سال ۱۹۹۰ بوده است. ۳۲ سال پیش در این مسابقات پیت سامپراس آمریکایی قهرمان شد. علاوه بر این، آلکاراز جوان‌ترین فینالیست یک گرند اسلم بعد از رافائل نادال در رولان گاروس سال ۲۰۰۵ شد.

انتهای پیام/