آنچه چینی ها به بسکتبال ایران یادآوری کردند

برای طلای آسیا، موشک های دوربرد لازم است

تیم ملی بسکتبال ایران در بازی فینال بازی های آسیایی به واسطه پرتاب های راه دور مغلوب چین شد و مدال طلا را از دست داد.

به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر)

روز گذشته آخرین فینال های رشته های تیمی در بازی های آسیایی برگزار شد تا آخرین مدال ها هم بین کشورهای مختلف تقسیم شود. ایران در حالی که دو تیم خود را به فینال فرستاده بود، به انتظار کسب ۲ مدال طلا نشسته بود که هر کدام مزه خاصی داشت. والیبال به دنبال یک بازی نسبتا ساده مقابل کره بود تا مدال طلای خود در بازی های آسیایی را تکرار کند ولی در بسکتبال از قبل هم مشخص بود که سد بسیار محکمی مقابل آسمانخراش های ایران خواهد ایستاد.

بازی فینال بسکتبال روز گذشته با قدرتنمایی بازیکنان تیم ملی ایران آغاز شد و از همان ابتدا بازیکنان چینی در زمین مبهوت حرکات تماشایی حریف خود بودند. اما آنچه برتری را از ایران گرفت، پرتاب های سه امتیازی ستاره های چین بود. در اوایل نیمه دوم و در شرایطی که اختلاف ایران و چین به کمتر از ۵ امتیاز رسیده بود، با یکی دو اشتباه از بازیکنان ایران و بالاتر رفتن دقت چینی ها در حمله، بازی مساوی شد و پس از آن هم به مرور عنان کار از دست بسکتبالیست های ایرانی خارج شد.

بعد از اینکه چین برتری در نتیجه را به دست آورد، آنها برای کنترل بازی و جلوگیری از نزدیک شدن ایران، بهترین راهکار را اتخاذ کردند. در حالی که به خاطر استرس حاکم بر بازیکنان، اشتباهات فردی در تیم ایران به حداکثر رسیده بود، چینی ها به راحتی و با زیادترین تمرکز ممکن در حملات خود ظاهر شدند و پرتاب های سه امتیازی فوق العاده ای را وارد سبد تیم ایران کردند. تفاوت سطح ایران و چین در همین یک آیتم به حدی زیاد بود که نتیجه را رقم زد. حریف سرخپوش ایران ۶۰ درصد پرتاب های سه امتیازی خود را وارد سبد کرد و از آنها ۳۹ امتیاز به دست آورد. این در حالی بود که بازیکنان تیم ملی ایران تنها چهار شوت سه امتیازی توانستند وارد سبد چین کنند.