آیا آمادگی آتشین زلاتان می تواند تیمش را به پلی آف برساند؟

به گزارش لحظه و به نقل از بین اسپورت:

زلاتان ابراهیموویچ و لس آنجلس گلکسی در حال نزدیک شدن به حساس ترین برهه فصل خود می باشند.

وقتی که یکی از بازیکنان شاغل در ام ال اس که از اروپا به ام ال اس منتقل شده دوباره زمزمه های بازگشتش به اروپا می آید هیچ معنی جز عملکرد تحسین برانگیزش در تیم جدید خود نمی تواند داشته باشد،مواردی از این قبیل می توان به وین رونی که از باشگاه کودکی خود اورتون جدا و به دی سی یونایتد پیوست اشاره کرد.وازا در بهترین فرم خود است و توانسته از زمان پیوستن تا به امروز تیمش را از آخر جدول کنفرانس شرق جدا و به پلی آف برساند.این مورد شامل حال ابراهیموویچ که تا قبل از کنفرانس خبری مورینیو به یونایتد لینک شده بود و صحبت های خوزه ی پرتغالی آب سردی برروی شایعات بازگشت این مهاجم 37 ساله به تئاتر رویاها بود ، می شود.

زلاتان هم تاثیری مشابه رونی بر روی تیمش در کنفرانس غرب داشته که همین عملکرد تحسین برانگیز او اشلی کول هم تیمی ابراهیموویچ را مجاب به این کرده که اقرار کند که بدون خرید کلاس جهانی جدیدشان بازی در پلی آف حتی نزدیک تصورشان هم نبوده است.

شیر سوئدی لس آنجلسی ها در 23 بازی که از اول در ترکیب قرار گرفته 22 گل را وارد دروازه حریفان کرده که او را بعد از جوسف مارتینز بازیکن تیم آتلانتا در رده ی دوم جدول گلزنان قرار می دهد،لباس هایی که شماره و نام او پشتشان حک شده پرفروش ترین لباس ام ال اس می شود و همین کارهاست که او را در فکر با ارزش ترین بازیکن لیگ قرار دهد.

لیگ آمریکا وارد مرحله های آخر خود می شود، در آخر این هفته تمام تیم ها به جز یکی آخرین بازی روتین خود را قبل از مرحله پلی آف هفته بعد انجام خواهند داد.

ایبرا در بازی مقابل مینسوتا یونایتد که نیاز مبرم به برد داشتند گل اول تیم را میزند و بعد پاس گل سوم را به هم تیمی خود می دهد تا عملکرد خوب او و مساوی تیم ونکووری، لس آنجلس گلکسی و رئال سالت لیک را با تنها جای خالی پلی آف این فصل ام ال اس تنها بگذارد . در نکته ای تاسف بار برای رئال سالت لیک آنها بازی آخر را انجام دادند و فصل را با 49 امتیاز تمام کردند که آنها را با اختلاف یک امتیاز بالای کهکشانی ها می گذارد و از طرفی صعود آنها را وابسته به تیم هیوستون دینامو و توانایی آنها برای نباختن به ایبرا و یارانش می کند.

اما در طرف دیگر معادله دستورالعمل پیچیده ای برای صعود پیدا نمیکنید:بازی را ببر و هفته بعد در پلی آف حضور پیدا کن !

اما مساوی کار لس آنجلسی ها در پلی آف را کلید نمی زند چون در ام ال اس قبل از تفاضل گل تعداد برد تیم هاست که مطرح است و با یک برد کمتر و با امتیاز مساوی آنها پایین تر از سالت لیکی ها کار را به پایان می برند.

پلی آف ام ال اس این فصل با ایبرا پتانسیل تبدیل به یک فیلم سینمایی هیجان انگیز که در آن عطش پیروزی موج می زند را دارد و برای ایبرا بعد از بردن لیگ در اسپانیا و هلند و ایتالیا تجربه ی بالا بردن کاپ قهرمانی آن هم در یک قاره دیگر می تواند جذاب باشد.

از عطش زلاتان برای این جام میتوان گفت که هنگامی که از او درباره ی احتمال انتخابش به عنوان با ارزش ترین بازیکن لیگ در انتهای فصل شد او پاسخ داد”برای من این جوایز فردی فقط امتیازات اضافه است و من آنها را در صورتی که تیمم برنده ی کاپ نشود ،نمی خواهم.او ادامه داد”من ترجیح می دهم تا تیمم در پلی آف حضور داشته باشد و در نهایت جام را تصاحب کند،هرچیز غیر از آن امتیازی جانبی محسوب میشود.من به آنها قول دادم و در روز اول تمرینم گفتم و باز هم می گویم که ما جام را بالای سر می بریم.”

در بازی آخر لیگ او توسط مهره هایی مانند آلساندرینی و کامارا که در این فصل خوب ظاهر شدند تغذیه می شود و شکی در کلیدی بودنش در آن بازی و در کل ، رتبه ای که دارند نیست چون شیر سوئدی هنگامی به لس آنجلس گلکسی پیوست که آنها بدترین فصل تاریخ خود را به اتمام رسانده بودند و حال شانس بالایی برای حضور در پلی آف دارند.

 

مترجم ( علیرضا الیاسی )