دربی تهران | اسماعیل حلالی : گفتند دست به پیراهن دایی نزن

بازیکن سابق پرسپولیس گفت : روز قبل از دربی به من گفتند به پیراهن علی دایی دست نزن اتفاقا من برداشتم و برنده شدیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ اسماعیل حلالی بازیکن سابق پرسپولیس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه لحظه گفت : دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایط بسیار خوبی قرار دارند هم از لحاظ روحی و روانی و هم از لحاظ فوتبالی که خیلی خوب پیشرفت کردند . پیش بینی  می کنم که بازی خیلی خوبی باشد البته اگر از اتفاقاتی که در هر دربی می افتد در این بازی نباشد بازی خوبی را شاهد خواهیم بود . چون هر دو تیم دوست دارند که بنده بازی باشند و هر دو تیم این آمادگی را دارند که بهترین بازی خود را به نمایش بگذراند. البته مهمترین نکته این است که چون دو مربی ایرانی هستند پس ترسی از بازی ندارند و حتما بازی رو به جلو انجام خواهند داد تا تماشاچیان هم بتوانند بازی خوبی را شاهد باشند.

پرسپولیس تجربه بیشتری دارد

وی در ادامه گفت: تجربه در هر حالت کمک میکند هم به مربی و هم به بازیکنان البته به شرطی که از آن به درستی استفاده کنیم . نیروی جوانی و نیروی انگیزه بازیکنان و مربی تیم استقلال بالاست و دنبال نشان دادن خودشان هستند و تیم پرسپولیس هم تجربه بالایی دارد البته تجربه هم حسن دارد و هم عیب دارد که مهمترین عیب آن زمانی است که بازی به دقایق پایانی می رسد و بازیکنانی که سن بالایی دارند شادابی اول بازی را نخواهند داشت.  اما حسن تجربه این است که زمانی که اگر گل دریافت کنند جو بازی آنها را نمی گیرد و می توانند سریعا به بازی بر گردند. اما بازیکنان جوان زماین که گل می خورند شیرازه تیمشان به هم میخورد و نمی توانند به خوبی تصمیم بگیرند. البته استقلال تیم خیلی جوانی نیست بلکه میانسال است و تیمی است از تلفیق جوان و با تجربه .

پیراهن دایی را پوشیدم و بردیم

حلالی در مورد بهترین خاطره دربی اش گفت :بهترین خاطره من از دربی بر میگردد به دربی 75 که توانستیم 3 بر صفر برنده شویم . روز قبل از بازی تازه به پرسپولیس رفته بودم و پیراهن خاصی را من انتخاب نکرده بودم .هر کدام از بازیکنان پیراهن خود را برداشتند و من دیدم شماره 10 باقی مانده است یک نفر گفت به آن پیراهن دست نزن برای علی دایی است . البته ایشان سال 74 ترانسفر شده بود . من چون در تراکتور هم پیراهن شماره 10 را می پوشیدم همان را برداشتم و برای من خیلی خوش یمن بود چون توانستیم بازی را ببریم . بازیکنان بزرگی شماره 10 پرسپولیس را می پوشیدند منهم با پوشیدن آن یکی روز ماندگار داشتم و به آرزوهای کودکی ام رسیدم .

علی آقا قوت قلب است

از حلالی پرسیدیم از علی پروین بییشتر ترس داشت یا دربی ؟ من زمانی که علی پروین را می دیدم انرژی می گرفتم . الان زمانی که برای بازی والیبال می رویم جلوی تیم حریف که مثلا بهنام محمودی در آن بازی می کند به قدری سفت می ایستد که همه فکر می کنند بازی را برده ایم . این قوت قلب علی پروین به همه انتقال داده می شد. این موضوع را به بازیکنانم میگویم که باید آنقدر قوی باشیم که اگر 3 داور بازی هم خواستند بازنده شویم نتوانند . شاگردی ایشون افتخار بزرگی برای من است.

برنده بازی هستیم

بازیکن سابق پرسپولیس در پایان افزود: دربی را پیش بینی نمی کنم چون خیلی موارد تاثیر گذار است ولی به رسم معمول من فکر می کنم که 2 بر صفر برنده باشیم . گل اول را ترابی و گل دوم را هم علیپور یا وحید امیری به ثمر می رساند.