اعزام تیم بسکتبال مردان به جای بانوان به بازی‎های ساحلی جهان!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بسکتبال سه نفره بانوان تنها رشته ای است که سهمیه لازم برای حضور در نخستین دوره بازی های ساحلی جهان را کسب کرده و برگزارکنندگان این بازی ها نیز آن را تایید کرده اند با این حال در آخرین نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی که هفته گذشته برگزار شد، اعزام این تیم به تصویب اعضا نرسید. 

در این نشست مصوب شد که از میان ۱۶ رشته حاضر در بازی های ساحلی جهان، ایران در پنج رشته فوتبال، بسکتبال، کشتی، والیبال و کاراته نماینده داشته باشد. در بخش بانوان هم تنها در صورت کسب سهمیه در کاراته، نماینده اعزامی در ترکیب کاروان ایران قرار بگیرد. 

بر این اساس و با توجه به منتفی شدن اعزام تیم بسکتبال سه نفره بانوان به محل برگزاری بازی های ساحلی جهان در آمریکا و با لحاظ کردن سهمیه کسب در این رشته، کمیته ملی المپیک خواستار جایگزین کردن تیم مردان به جای بانوان شده است. این درخواست به صورت مکتوب به برگزارکنندگان بازی های ساحلی جهان اعلام شده تا در صورت موافقت، تیم بسکتبال سه نفره مردان راهی آمریکا شود!

اصغر رحیمی مدیر مرکز نظارت بر تیم های ملی ضمن تایید این مطلب گفت: کمیته ملی المپیک باید برای اعزام تیم بسکتبال سه نفره بانوان با توجه به سهمیه تایید شده آنها، اعلام آمادگی رسمی می کرد اما چنین درخواستی را مطرح کرده ایم اینکه با این درخواست هم موافقت شود یا نه اصلا مشخص نیست. 

رحیمی همچنین در رابطه با سهمیه کاراته در بخش کاتا انفرادی بانوان و مردان و اینکه سهمیه آنها تایید نشده، گفت: در این دو رشته سهمیه لازم کسب شده بود اما هنوز برگزارکنندگان بازی ها آن را تایید نکرده اند. 

اولین دوره بازی های ساحلی جهان مهرماه سال آینده در سن دیگو آمریکا برگزار می شود. ۱۶ رشته ورزش های سه گانه، بسکتبال، کوهنوردی، هندبال، کاراته، بادبانی، والیبال ساحلی، کشتی، اسکی روی آب، اسکی روی آب با تخته همراه با فوتبال ساحلی، موج سواری، شنا، تنیس، دوچرخه سواری و اسکیت برد در این بازی ها نماینده خواهند داشت. 

منبع: مهر