انتقاد رسانه‌های کلمبیایی از کی روش؛ بازی‌ تدارکاتی با الجزایر بوی مسائل غیر فنی می‌دهد!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی کلمبیا بعد از شکست سنگین سه بر صفر مقابل الجزایر در دیداری دوستانه حواشی زیادی را پشت سر می گذارد. بسیاری از روزنامه نگارها عقیده دارند که انتخاب کی روش به عنوان سرمربی این تیم اشتباه بوده و سرمربی سابق تیم ملی ایران، کلمبیا را از فلسفه تهاجمی دور کرده است.

بسیاری دیگر عقیده دارند سنگین ترین شکست کلمبیا مقابل یک تیم افریقایی نشان می دهد که کلمبیا حتی توانایی مقابله با تیم های متوسط رو به بالا را ندارد و انتقاد دیگر این است که کی روش با خط زدن خامس می خواهد ستارگان این تیم را حذف کند تا خودش به عنوان نفر اول روی نیمکت کارش را ادامه دهد.

انتقاد اصلی اما جایی است که کارشناسان به این باور رسیدند که کی روش این مسابقه تدارکاتی را از طریق شرکت تجاری ترتیب داده که بوی دلالی از آن به مشامشان رسیده است و اگر این مسئله ثابت شود که بامداد میرزایی این مسابقه را تدارک دیده، بحث مسایل غیرفنی هم باز می شود.

بر این اساس رسانه‌های کلمبیایی افشا کرده‌اند که هماهنگی‌های مربوط به انجام این بازی از سوی بامداد میرزایی، ایجنت ایرانی نزدیک به کارلوس کی‌روش، صورت گرفته است. طبیعی است که این خبر در کلمبیا حساسیت درست کند اما این حساسیت ها طی هشت سال در ایران درخصوص کی روش وجود داشت و بسیاری از حضور میرزایی روی نیمکت تیم ملی ایران انتقاد می کردند اما گوش کی روش بدهکار نبود.

خبرنگار: سپهر خرمی