ایتالیا و مانچینی در مسیر درست

به گزارش شبکه لحظه:

اگرچه ایتالیا با تساوی 0-0 با پرتغال در بازی شنبه شب در میلان از صعود به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا باز ماند، اما با ارائه یک بازی خوب نشان داد که در مسیر درستی قرار گرفته است.

نمایش یاران مانچینی در 70 دقیقه از 90 دقیقه در آن بازی آنچنان تاثیرگذار و خیره کننده بود که روبرتو مانچینی بعد از آن مسابقه به آسانی می توانست ادعا کند که تیمش در مسیر پیشرفت است. این در حالی است که ایتالیا درست یک سال پیش در پی حذف دردناک و باز ماندن از جام جهانی روسیه در مسیر معکوس قرار داشت و کارشناسان معتقد بودند بازگشت این تیم به روزهای اوج سالها طول خواهد کشید، حال آن که مانچینی اوضاع را تنها در چند ماه دگرگون کرده است. اکنون باید منتظر شد و دید که کامبک ایتالیا چه مدت طول خواهد کشید.

تیم مانچینی که دوناراما را در دروازه، و لئوناردو بونوچی و جورجو چلینی را در دفاع وسط دارد کاملا غیر قابل انکار است اما با دو مشکل روبروست:

اول این که در بازی با لهستان و پرتغال، این تیم نتوانست تا پایان 90 دقیقه استقامت خود را حفظ کند. مشکل دوم قدری جدی تر است و آن مشکل گلزنی است؛ ایتالیا با مانچینی در هشت بازی تنها هفت گل به ثمر رسانده است. شاید بتوان این مشکل را به عدم حضور بازیکنانی نظیر ماریو بالوتلی، آندره آ بلوتی و چیرو ایموبیله که موقتا غایب هستند مرتبط دانست.

مانچینی آخر هفته با لبخندی معنادار اعتراف کرد که سوای آن “مشکل کوچک” از تیمش بسیار راضی است چرا که بسیار سریع تر از تصور او پیشرفت کرده است. او ضمنا تایید کرد که مشکل گل نزدن یک موضوع پیش پا افتاده و قابل چشم پوشی نیست.

از اکنون تا شروع بازی های مقدماتی یورو 2020 در بهار آینده، مانچینی احتمال دارد پاتریک کورتونه از آث میلان، لئوناردو پاوولتی از کالیاری، مویس کین از یوونتوس و پیترو پلگری از موناکو را برای حضور در تیم ملی مورد امتحان قرار دهد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع:worldsoccer.com