بازدید اینفانتینو رییس فیفا از ورزشگاه الوکره

 به گزارش شبکه لحظه و به نقل از بین اسپورت:

جانی اینفانتینو رییس فیفا طی سفر کوتاه خود به قطر و بازدید از ورزشگاه الوکره، از روند آماده سازی و زیرساخت این ورزشگاه برای جام جهانی 2020 تمجید کرد و جام 2020 را فرصت بی نظیری برای تجربه یک فرهنگ و مکان جدید برای طرفداران فوتبال دانست.

وی پس از بازدید از ورزشگاه الوکره، با یک هلیکوپتر از هفت محل پیشنهاد شده دیگر برای تورنمنت، همچنین از چندین مکان در نظر گرفته شده برای تمرین نیز بازدید به عمل آورد. او یکی از اولین کسانی است که از متروی جدید دوحه که تا پایان سال به روی عموم گشوده خواهد شد  دیدن کرد.

ورزشگاه الوکره با ظرفیت 40 هزار نفر قرار است میزبان مسابقات تا پیش از مرحله یک چهارم نهایی باشد. اینفانتینو در مصاحبه ای که طی بازدید از این ورزشگاه انجام داد اظهار کرد: “این ورزشگاه بسیار تاثیر برانگیز است. به محض اینکه  وارد آن می شوید ابهتش را حس می کنید.” او در ادامه گفت که تورنمنت قطر پتانسیل بالایی برای از بین بردن کلیشه های فرهنگی دارد و قادر خواهد بود از طریق فوتبال مردم سراسر جهان را گرد هم آورد تا از این کشور زیبا بازدید کنند و با مردمان آن و فرهنگشان آشنا شوند.

رییس فیفا ادامه داد: “ما از روسیه درس های زیادی گرفته ایم. اولین درس این بود که یاد گرفتیم چگونه پذیرای این همه مردم باشیم. 1.5 میلیون نفر به روسیه آمدند و از استقبال و پذیرایی خوب ما غافلگیر شدند. ترسهای زیادی درباره روسیه وجود داشت، اما جام جهانی روسیه در امنیت کامل برگزار شد و احساس خوشی در ذهن طرفداران فوتبال به جای گذاشت. من اطمینان دارم در قطر هم همین گونه خواهد بود. جام جهانی روسیه تا کنون بهترین جام بوده است اما من مطمئنم جام جهانی 2022 قطر از آن هم بهتر خواهد شد.”

قطر اولین ورزشگاه این تورنمنت  یعنی ورزشگاه بین المللی خلیفه را در می 2017 برپا کرد. از ورزشگاهای دیگر این کشور می توان به ورزشگاه 80 هزار نفری لوسیل که بازیهای افتتاحیه و فینال جام جهانی 2022 در آن برگزار می شود اشاره کرد.

مترجم: نسرین صحیحی