باقرزاده: انتخابات خوب و سالمی برگزار شد /تا ثانیه‌های آخر رئیس مشخص نبود

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در خیلی از انتخابات حضور داشتم و از قبل رئیس مشخص بود اما اینجا تا ثانیه آخر رئیس مشخص نبود. 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، باقرزاده در جمع خبرنگاران بعد از پایان انتخابات کمیته ملی المپیک درباره اینکه سبد آرای او به چه کسی اختصاص یافت، اظهار کرد: دو نفر سلیمانی و اسکندری در دور دوم انتخابات رئیس کمیته ملی المپیک اضافه شدند. یعنی اگر سبد رای را ببینید ۷ رای بود نه ۵ رای. بنابراین یک انتخابات خیلی خوبی بود و رقابت نزدیک بود.

وی گفت: به دوستان عرض می‌کنم که در خیلی از انتخابات حضور داشتم و از قبل رئیس مشخص بود اما اینجا تا ثانیه آخر رئیس مشخص نبود.

باقرزاده در مورد انتخابات شمشیربازی نیز گفت: ببینید وزارت ورزش روی اساسنامه کار می‌کند و ما تابع نظر وزارت ورزش هستیم ولی یک طرح و سیستم جدید در رابطه با اساسنامه مثل هیات‌های استانی وجود دارد. حتی دیروز در نشست مشترک فدراسیون های ورزشی و مدیران و معاونان کل بود دو بحث اصلی در مورد آیین نامه های ورزشی و اساسنامه بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از عملکرد خودش در سالهایی که تصدی فدراسیون را به عهده داشته رضایت دارد، گفت: یک سوال دارم. به تاریخ شمشیربازی رجوع کنید بعد از انقلاب تمام زیرساخت‌هایش نابود و تعطیل شد. من سال ۸۲ سرپرستی این فدراسیون را گرفتم یک فدراسیونی بودم که اتاق نداشتم. ۶ هیات کیف به دست داشتم. اما اکنون در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه تیم سابر قهرمان شد وزیر ورزش ترکیه استادیوم را ترک می‌کند چون آمده بود مدال تیم ترکیه را بدهد.

او گفت: این یک نگاه است. نگاهی که دنیا به شمشیربازی ایران دارد. نتیجه زحماتی افرادی است که برای این فدراسیون کار کرده‌اند. ما تا مدال المپیک پیش رفتیم و همه کار کردیم. قهرمان جام جهانی سنگال شدیم. این‌ها وجود نداشت. بزرگترین افتخار من این است که برای المیپک ۲۰۲۰ ژاپن رئیس کمیته و وزیر ورزش به ما گفتند طلا می‌خواهند. من کشتی، کاراته و والیبال، فوتبال نیستم. چیزی که جایگاه نداشت اکنون ۲۸ هیات ورزشی دارد.

باقرزاده گفت: در همین هفته مسابقات جهانی در اصفهان با جایزه ۳ هزار دلاری برگزار می‌شود. یک اسپانسر خوب داریم و ورزشکاران خوب از دنیا خواهند آمد. اکنون در آسیا و جهان شمشیر بازی ایران را می‌شناسند. این افتخار من بوده است. من هنوز نتوانستیم سالن آزادی را بگیریم.

وی در پاسخ این سوال که فلوره نابود شده است، گفت: یک نکته بگویم. سوئیس قهرمان اپه دنیا است اما سایر و فلوره ندارد. بگذارید توضیح دهم. اکثر کشورها در یک رشته موفق می‌شوند و استعداد پیدا می‌کنند. یک دختر ما در همین حال در اپه مدال برنز گرفت و دختران ما نایب قهرمان شدند. قرقیزستان ، آذربایجان و ترکیه تیم‌های قدرتمندی هستند. ورزشکاران ما در نیمه نهایی به قرقیزستان خوردند. برخی از رشته ها به زمان نیاز دارد. در برخی استعداد پیدا می‌شود و در برخی نه. باید در استعدادها سرمایه‌گذاری کنیم.

او در مورد اینکه آیا حضور دو فرد در دور دوم انتخابات درست است؟ گفت: این که می‌پرسید به عنوان یکی از اعضای مجمع نه به عنوان مسئول می‌گویم حیدر فرمان که نشسته بود از او سوال کردم که این دو نفر قبول هست یا نه. گفت اگر نصف به اضافه یک رشته های المپیکی برقرار باشد، منعی ندارد. کسی اعتراض نکرد. چون طبق قانون بود. ۲۸ نفر المپیک و ۲۴ غیر المپیکی بودند. ملایی وارد شد ۲۸ بر ۲۵ شدند. دو نفر دیگر اضافه شدند شد ۲۸ بر ۲۷ که نصف به اضافه یک شد.

بیشتر بخوانید:

شایسته: بخاطراخلاق انصراف دادم/ دموکراسی در مجمع وجود داشت
زنده/ مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک/خسروی وفا رئیس و نوروزی نایب رئیس شد+عکس
لیست نهایی کاندیداهای کمیته ملی المپیک اعلام شد

انتهای پیام/