قد بلندترین و کوتاه ترین تیم های حاضر در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹


تنها ۸ روز تا شروع جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در امارات باقی مانده است و شور هیجان هوادران تیم ها در آسیا به اوج خود رسیده است و ما تصمیم گرفتیم کمی عمیق تر به شکل گیری و آنالیز تیم ها بپردازیم
تقریبا اکثر تیم ها به لیست نهایی خود رسیده اند و در حال آماده سازی و چینش نهایی برای جدال با حریفان در این تورنومنت جذاب و دیدنی هستند.

بعضی از تیم ها با تمرکز بر روی بازیکنان بلند قامتشان تاکتیک های هوایی را دنبال می کنند و برخی دل به سرعت بازیکنان کوتاه قامتشان و تمرکز بر بازی روی زمین را دستور کار قرار داده اند.

ما لیستی از کوتاه قامت ترین و بلند قامت ترین تیم های حاضر در جام آماده کرده ایم که با هم آن ها را مرور می کنیم

ویتنام (میانگین قد تیمی : ۱ متر و ۷۵ سانتی متر)

قهرمان کاپ سوزوکی آسیا کوتاه قامت ترین تیم حاضر در این دوره از رقابت هاست. آنها با قامت کوچکشان بسیار سریع هستند و با تمرکز بر بازی زمینی در میانه میدان در سدد هستند تا بتوانند برابر حریفان خود موفق شوند و به دور دوم صعود کنند. بلندی قامت ستاره ویتنام ون کویت تنها ۱۷۰ سانتی متر  است.

  • یمن ( میانگین قد تیمی: ۱ متر و ۷۵ سانتی متر)

یمن نیز به عنوان یک تیم کوتاه قامت در این دوره از مسابقات پای می گذارد. آنها امیدوارند تا بتوانند یکی از تیم های صعود کننده به دور بعد باشند پ در مقابل حریفان قدرتمند خود به خوبی بدرخشند.اما حتما آنها در برابر مردان بلند قامت سایر تیم ها دچار مشکل خواهند شد.

  • قطر(میانگین قد تیمی : ۱ متر و ۷۷ سانتی متر)
قطری ها که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ هستند با گروهی از بازیکنان کم تجربه پای به این دوره از مسابقات گذاشته اند و هدف آنها کسب تجربه و آمادگی بیشتر برای جام جهانی است.

مسلما آنها برابر تیم های بلندقامت تر و باتجربه تر مانند ایران و کره جنوبی به مشکل خواهند خورد.

  • عربستان صعودی (میانگین قد تیمی : ۱مترو ۷۷ سانتی متر)

پس از شکست سخت برابر روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ آنها تلاش کردند روز به روز بهتر شوند و اگر فرم خوب خود را نگه داشتته باشند می توانند یکی از تیم های مدعی این جام باشند.

لیست نهایی آنها هنوز تایید نشده است ولی آنها با توجه به پیشرفت خوب خود با میانگین قد ۱.۷۷ هنوز هم مدعی قهرمانی هستند.

  • عمان ( میانگی قد تیمی : ۱ متر و ۷۷ سانتی متر)

قهرمان جام خلیج فارس با روحیه بالا و اعتماد به نفس زیادی پای به این تورنومنت می گذارد.هرچند میانگین قدی آنها بالا نیست اما این را نباید فراموش کرد که آنها تیم یکپارچه و متحدی هستند.

تیم های صعود کننده از گروه D مسابقات مقابل تیم های کوتاه قامت تر قرار خواهند گرفت که این شانس آنها را برای بالا تر رفتن در جام بیشتر میکند.

  • قرقیزستان (میانگین قد تیمی : ۱ متر و ۷۷ سانتی متر)

تیمی از آسیای مرکزی که برای نخستین بار پای به این مسابقات می گذارد و می تواند شگفتی ساز نیز لقب بگیرد.اما آنها تیم بلند قامتی در اختیار ندارند . این میانگین قدی می تواند برای آنها دردسر ساز باشد اما قدرت بدنی و فیزیک آنها می تواند عاملی برای موفقیت باشد.

  • بحرین ( میانگین قد تیمی : ۱ متر و ۷۸ سانتی متر)

آنها به نیم نهایی دور پیش راه یافته اند و در حال حاضر برای رسیدن دوباره به آنجا نیاز به برنامه ریزی قوی تری دارند. رسیدن به مراحل بالاتر با این میانگین قدی کار سختی است.

با این وجود، قدرت در اعداد میتواند کمک کننده باشد و بحرین ممکن است در این مسابقات  به مراحل بالاتر برود.      

  • اردن (میانگین قد تیمی : ۱ متر و ۷۸ سانتی متر)

آنها نیز مانند بحرین با میانگین قدی ۱.۷۸ پای به این تورنومنت خواهند گذاشت  و رقابت سختی را در گروه B  برای رسیدن به مراحل بالاتر خواهند داشت

  • امارات (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۷۸ سانتی متر)

کشور میزبان نیز با میانگین قذی ۱.۷۸ پای به این رقابت ها میگذارد اما اعداد و ارقام برای آنها اهمیت ندارد و آنها می خواهند در خاک خود قهرمان شوند.

اینکه آنها می توانند قهرمان شوند یا خیر کاملا به سبک و نوع آنها در روزهای مختلف تورنومنت بستگی دارد.

  • کره شمالی (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۷۹ سانتی متر)

این سومین بار متوالی است که کره شمالی در جام ملت های آسیا حاضر است. تجربه حضور این تیم در جام های جهانی گذشته کمک زیادی به این تیم خواهد کرد.

آنها علاقه مند به قهرمانی در این جام هستند و داشتن یک تیم قوی و بلند قامت شانس را برای آنها بیشتر می کند.

  • ژاپن (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۷۹ سانتی متر)

ژاپن برای موفقیت پای به ا ین تورنومنت گذاشته است . خواسته ای که برای آنها دور از دسترس نیست. آنها با قاطعیت در جام جهانی حضور پیدا کردند و حالا سودای قهرمانی آسیا را در سر دارند.

میانگین قد آنها ۱.۷۹ است اما آنها چند بازیکن بلند قامت در اختیار دارند که مطمئنا روی ضربات ایستگاهی و کرنرها خطرساز خواهند بود.

  • تایلند (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۷۹ سانتی متر)

تایلند یکی از بلند قد ترین تیم ها در جام سوزوکی بود و طرفداران آنها منتظر قهرمانی آنها در جام سوزوکی بودند اما آنها نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند.

با این حال آنها یکی از بلندقامتان جام هستند که  می توانند با بازیکنان تنومند خود برای سایر تیم ها دردسر ساز شوند.

.
  • فیلیپین (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۷۹ سانتی متر)

تلاش آنها برای قهرمانی در جام سوزوکی کافی نبود و آنها نتوانستند قهرمان شوند اما این انگیزه آنها را برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا از بین نبرده است.

میانگین قدی آنها به مانند تایلندی هاست و این یک امتیاز مثبت برای پیشرفت و صعود به مرحله بالاتر تلقی می شود.

  • عراق (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۰ سانتی متر)

در این شکی نیست که عراق یکی از تنومند ترین تیم های جام است. آنها خوب سر می زنند و از زدن تکل های بلند نمی ترسند.این به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک زیادی خواهد کرد. متوسط ۱.۸۰ چشمگیر است و سابقه آنها نیز باعث ترس هر تیمی می شود.

  • هند (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۰ سانتی متر)

صعود به مرحله پایانی جام ملت های آسیا رویایی بزرگ برای هندی ها بود که به حقیقت پیوست.این تیم با هدایت استفان کونستانتین راه های سختی را پشت سر گذاشته و رشد بسیار خوبی داشته است. آنها از نظر قامت هم رشد کرده اند و با میانگین بالایی پای به این رقابت ها می گذارند.

آنها تیم کاملا فیزیکی را در این تورنومنت در اختیار دارند.

  • سوریه (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۰ سانتی متر)

صعود سوریه به مرحله پلی آف جام جهانی همگان را متعجب کرد و حالا یکی از تیم هایی که می تواند شگفتی ساز شود سوریه است.آنها با بلندی قامت خود به راحتی می توانند برای حریفان مشکل ساز شوند.

آنها در گروه نسبتا سختی قرار دارند و می دانند برای صعود به مراحل بالا باید سخت تلاش کنند.

  • استرالیا (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۱ سانتی متر)

مدافع عنوان قهرمانی برای تکرار این عنوان پای به این رقابت ها گذاشته است . کانگوروها با تمام قوا برای قهرمانی دوباره به امارت رفته اند تا ثابت کنند بهترین تیم آسیا هستند.آنها بلندقامت ترین تیم جام نیستند اما قطعا یکی از فیزیکی ترین تیم های جام استرالیا به حساب می آید و این برگ برنده آنها در امارات است.

  • ترکمنستان (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۱ سانتی متر)

فوتبال ترکمنستان به تازگی پیشرفت کرده است. آنها از سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کردند و تصمیم دارند این کار را محکم تر و قوی تر ادامه دهند.

تیم آنها بلندقامت و فیزیکی است که می تواند به آنها در امارات کمک کند.

  • لبنان (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۱ سانتی متر)

لبنان به راحتی در مرحله گروهی وارد این رقابت ها شد . فیزیک و قدرت بدنی بالای آنها در این جام می تواند کمک حالشان باشد.

  • ازبکستان (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۱ سانتی متر)

ازبک ها در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا قهرمان شدند و اعتماد به نفس بالایی برای حضور در این دوره از رقابت ها دارند.میانگین قد ۱.۸۱ برای تیم فیزیکی و نیرومند ازبکستان اهرمی مناسب برای پیروزی برابر حریفان به حساب می آید.

  • فلسطین  (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۲ سانتی متر)

سال ۲۰۱۵ برای آنها خوب نبود چون نتوانستند از گروه خود صعود کنند اما این بار آنها برای نشان دادن ارزش های خود دست به هرکاری خواهند زد تا به مراحل بالاتر صعود کنند. بلندای قامت فلسطینی ها بدون

شک به آنها کمک خواهد کرد.

  • چین  (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۲ سانتی متر)

چینی ها تا به حال ۲بار نایب قهرمان آسیا شده اند و این بار این فرصت را دارند تا با مربی سرشناس خود لیپی به مراحل بالاتر نیز صعود کنند. آنها در ضربات سر و بازی هوایی مهارت بالایی دارند و از میانگین قدی خوبی هم بهره می برند.

  • کره جنوبی (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۳ سانتی متر)

یقینا کره جنوبی یکی از بهترین تیم های سال جاری به خاطر عملکردش به حساب می آید.با حضور سون هیونگ مین در وسط زمین و قامت بالای سایر بازیکنان و سبک فوتبال زیبای آنها این تیم می تواند به راحتی به مراحل بالا تر صعود کند.

  • ایران (میانگین قد تیمی : ۱متر و ۸۴ سانتی متر)

ایران با تجربه خود در مسابقات جام جهانی سال جاری و هدایت کارلوس کی روش آماده است تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرد. آنها ۴۸ سال است که در حسرت چهارمین قهرمانی خود هستند.

بلندقامت ترین تیم حاضر در جام که سالهاست بر بام رنکینگ آسیا هم حضور دارد با قدرت و بازی شورانگیز خود یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در امارات به شمار می آید.

نویسنده : سینا دلاوری