به حدادی پول بدهید، سلیمی را مدیر تیم‌های ملی کنید!/ دخالت آقازاده ورزشی در امور فدراسیون‌ها

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که احسان حدادی چطور برای فدراسیون دوومیدانی تعیین تکلیف می‌کند و یا بهداد سلیمی چطور بلافاصله بعد از کنار گذاشتن ورزش قهرمانی انتظار دارد پست مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری به او اعطا شود. این ماجراها و اتفاقات مشابه در چند ماه اخیر بارها برای فدراسیون های مختلف رخ داده است. اینکه برخی ورزشکاران از موضع بالا با روسا و دیگر مسئولان صحبت می‌کنند و از آنها خواسته هایی دارند.


همه این اتفاقات بعد از نزدیک شدن ارتباط یک آقازاده ورزشی با برخی از قهرمانان مطرح ورزش ایران رخ داده است. این آقازاده با استفاده از قدرت پنهان خود در ورزش ایران، با اینکه هیچ سمت رسمی ندارد، روی فدراسیون ها فشار می آورد تا به خواسته های ورزشکاران خود تن بدهند.


درباره احسان حدادی در این چند ماه بارها شنیده ایم که فدراسیون دوومیدانی حتی حاضر شده بیش از نیمی از بودجه سالیانه خود را برای آماده سازی این پرتابگر دیسک تا المپیک 2020 هزینه کند، اما بازهم حدادی توقع بیشتری دارد. به همین خاطر هنوز هم بعد از گذشت چند ماه دوطرف با وجود برگزاری جلساتی در کمیته ملی المپیک به نتیجه نرسیده اند.


از سوی دیگر بهداد سلیمی بلافاصله بعد از اعلام بازنشستگی از دنیای قهرمانی نامش برای مدیریت در تیم های ملی وزنه برداری مطرح شد؛ پستی که به نظر می رسد برای یک ورزشکار 29 ساله آن هم بدون تجربه مدیریتی کمی زود باشد.


در ماههای اخیر تماس هایی با رییس فدراسیون وزنه برداری گرفته شده و فشار زیادی برای دادن چنین پستی به بهداد سلیمی وجود داشته، اما در نهایت این فدراسیون فقط راضی شد مربیگری تیم جوانان را به قهرمان سابق خود پیشنهاد بدهد که با جواب منفی او روبرو شد.


باید دید این نمونه فشارهای بیرونی تا چه زمانی از این فرد خاص تنها به واسطه رفاقت با برخی از ورزشکاران ادامه خواهد داشت و چه کسانی حاضر می شوند با همین دخالت های عجیب به خواسته های ورزشکاران تن بدهند.

حسین جمشیدی