جانشینان احتمالی پپ گواردیولا در منچسترسیتی

به نظر می‌رسد منچسترسیتی در سال ۲۰۲۵ در جستجوی یک مربی جدید باشد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ به نظر می‌رسد منچسترسیتی در سال ۲۰۲۵ در جستجوی یک مربی جدید باشد. پپ گواردیولا در هفت فصل حضورش در اتحاد همه کارها را به خوبی انجام داده و با قهرمانی در لیگ قهرمانان در روز شنبه و تکمیل یک سه‌گانه تاریخی، دوران خود را به اوج رساند.

برخی تصور می‌کردند که او ممکن است پس از دستیابی به چنین موفقیتی برود، اما گواردیولا قصد دارد دو سال باقی مانده از قرارداد خود را به اتمام برساند. به گزارش نشریه گاردین، این مربی ۵۲ ساله قصد دارد در سال ۲۰۲۵ زمانی که قراردادش به پایان می‌رسد، از سیتی جدا شود. گواردیولا تاکنون پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو جام حذفی، چهار جام اتحادیه و یک لیگ قهرمانان اروپا را در سیتی کسب کرده و اینها را به جام‌های متعددی که در زمان هدایت بارسلونا و بایرن مونیخ به دست آورد، اضافه می‌کند.

او قبلا گفته بود که امیدوار است تا در تمام چهار لیگ برتر اروپا قهرمان شود؛ که نشان‌دهنده انتقالش به سری آ در آینده است. با این حال، گفته می‌شود که این برنامه‌ها تغییر کرده‌اند و او ممکن است به فوتبال بین‌المللی روی بیاورد.

پیش از خروج احتمالی گواردیولا، نگاهی به اشخاصی می‌اندازیم که می‌توانند جایگزین او در سیتی شوند؛ از جمله سه نفر از شاگردان خودش.

ونسان کمپانی

مدافع بلژیکی سه فصل پایانی دوران افسانه‌ای خود در منچسترسیتی را زیر نظر گواردیولا سپری کرد. او از آن زمان با اندرلخت و سپس برنلی حرفه مربیگری را آغاز کرد و با دومی به شکلی خیره‌کننده عنوان قهرمانی را به دست آورد. بازگشت کمپانی خوشحالی بزرگی برای هواداران ایجاد خواهد کرد و دانش او می‌تواند به نوعی تداوم راه گواردیولا باشد.

میکل آرتتا

آرتتا پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۶ بلافاصله با پذیرفتن پیشنهاد تبدیل شدن به مربی دوم گواردیولا در منچسترسیتی، حرفه مربیگری خود را آغاز کرد. آرتتای ۴۱ ساله توانست بیش از سه سال زیر نظر مربی سابق خود بیاموزد تا اینکه در اواخر سال ۲۰۱۹ به عنوان مربیگری آرسنال دست یافت. این مربی اسپانیایی فصل گذشته برای قهرمانی در لیگ برتر با سیتی رقابت کرد، اما با توجه به منابع باورنکردنی که در اختیار خواهد داشت، ممکن است وسوسه شود در آینده به سیتی بازگردد.

ژاوی

ژاوی که یکی دیگر از شاگردان گواردیولا بوده است یکی از مهمترین بازیکنان در اوایل دوران مربیگری سرمربی سیتی بود. ژاوی ۴۳ ساله قبلاً طعم موفقیت را به عنوان سرمربی چشیده است و با السد در سال ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی قطر را به دست آورد و این موفقیت را در فصل گذشته با بارسلونا به لالیگا آورد. با ژاوی هم مانند کمپانی و آرتتا، روش‌های گواردیولا می‌تواند تداوم داشته باشد، و او با توجه به مسائل مالی که هنوز وجود دارد، ممکن است در آینده از بارسا دور شود.

یولیان ناگلزمن

اگرچه ناگلزمن شاگرد سابق گواردیولا نیست، اما یکی از هیجان‌انگیزترین مربیان جوان در فوتبال است. این مربی ۳۵ ساله اولین شکست خود را در اوایل سال جاری تجربه کرد و به طرز ناخوشایندی از بایرن مونیخ اخراج شد. اما با توجه به تمایل او به فوتبال جذاب و کارنامه آشکارش، ممکن است یکی از افرادی باشد که مقامات سیتی به دنبالش باشند.

زین‌الدین زیدان

اگرچه فوتبال او مشابه گواردیولا نیست، اما زیدان رایحه و رنگ بازی خود را به ارمغان خواهد آورد. این مرد فرانسوی که بازیکنی افسانه‌ای در جهان بود، از زمانی که کفش‌هایش را آویزان کرد، تا حد زیادی مهارت‌های بازیگری خود را به مربیگری هم انتقال داد. زیزوی ۵۰ ساله در دو دوره در رئال مادرید سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد؛ همان تعداد قهرمانی که گواردیولا در طول دوران حرفه‌ای خود کسب کرد.

ادی هاو

هاو شایسته تمام تمجیدهایی بود که به خاطر کارهایش در سنت جیمز پارک دریافت کرد. هاو در اولین فصل حضورش در نیوکاسل، با خریدهای زیرکانه و نه صرفا پر زرق و برق، تیم در حال سقوط را به لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد. با توجه به مالکیت ابوظبی سیتی و سران عربستانی نیوکاسل، جدا کردن او از این تیم از نظر سیاسی بسیار دشوار خواهد بود.

روبرتو دی‌زبری

سرمربی ایتالیایی با کار خیره‌کننده‌اش در برایتون طرفداران زیادی پیدا کرده است. دی‌زربی با ورود به ساحل جنوبی در سپتامبر گذشته، تیم جدید خود را به جمع شش تیم برتر هدایت کرد. برایتون همچنان به سمت بالا حرکت می‌کند، و شاید فقط جذابیت تیمی مانند سیتی بتواند او را از آنجا دور کند.

انتهای پیام/