جودوکار پارالمپیکی ایران قهرمان آسیا شد

در ادامه رقابت‌های جودو نابینایان و کم بینایان قهرمانی آسیای که به میزبانی قزاقستان در حال برگزاری است، نماینده ایران در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم با کسب مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ روز دوم رقابت‌های جودو نابینایان و کم بینایان در قزاقستان صبح امروز (شنبه) در حالی آغاز شد که «وحید نوری» جودوکار کم بینای ایران در وزن منهای ۹۰ کیلو گرم ایران برابر حریفان خود به رقابت پرداخت. وی که در دور نخست این رقابت‌ها با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در دور دوم،  رقیبی از قزاقستان  را مغلوب کرد و در دور سوم حریف چینی خود را  شکست داد و به فینال راه یافت.

قهرمان جودو نابینایان و کم بینایان جهان در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با ضربه فنی حریف (ایپون) در نهایت به عنوان قهرمانی رسید. نوری پیش از این مدال طلای رقابت‌های جایزه بزرگ در جمهوری آذربایجان و مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را از ‌آن خود کرد.  

از نوری به عنوان یکی از امیدهای مدال ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یاد می شود.  

در ادامه این رقابت ها و در ورزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم «محمدرضا خیرالله‌زاده» در دور اول به استراحت خورد و در دور دوم  جودوکاری از ژاپن را برد و به فینال رقابت ها رسید. نماینده ایران برای  کسب مدال طلا با حریف ازبکستانی به رقابت خواهد پرداخت. خیرالله زاده پیش از این در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و و جایزه بزرگ باکو به این جودوکار باخته بود.
همچنین در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم «محمدعلی شنانی»   در دور اول حرفی از کره را مغلوب کرد و در دور دوم به ازبکستان باخت. این جودوکار پارالمپیکی در دور سوم رقیب ژاپنی  خودرا برد و در نهایت در دور چهارم حریف قزاقستانی خود را مغلوب و  به مدال برنز رسید.

 پیش از این نبز «رضا غلامی» مدال طلا رقابتهای آسیایی قزاقستان را به دست آورده بود.

منبع: ایرنا