خبرگزاری فرانسه: انتظار می‌رود لیونل مسی و مگان راپینو برندگان توپ طلا باشند

یک روز مانده به مراسم توپ طلای فوتبال جهان، گمانه‌زنی‌ها پیرامون برندگان این جایزه به اوج رسیده است. در بخش مردان لیونل مسی و ویرجیل فن دایک مدعیان اصلی هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ فردا دوشنبه (دوم دسامبر 2019 – یازدهم آذر)، بزرگ‌ترین نام‌های جهان فوتبال برای مراسم توپ طلا در شهر پاریس حضور خواهند داشت. دوازده ماه بعد از اینکه لوکا مودریچ، به یک دهه حکمرانی مسی و رونالدو پایان داد، بار دیگر نام مسی به عنوان اصلی‌ترین گزینه کسب توپ طلا مطرح است.

180 روزنامه‌نگار از سراسر جهان به 30 نامزد نهایی کسب توپ طلای فوتبال جهان رای داده‌اند. این رای‌گیری و مراسم توسط نشریه فرانس فوتبال انجام می‌گیرد. فرانس فوتبال از سال 2016 بار دیگر مستقل از فیفا کار خود را دنبال کرد. پیش از آن و طی سال‌های 2010 تا 2015، این جایزه تحت عنوان توپ طلای فیفا به برترین بازیکن سال اهدا می‌شد. از سال 2016 تا کنون فیفا نیز مراسم مستقل خود تحت عنوان برترین‌های فیفا را برگزار می‌کند. جایزه برترین بازیکن سال فیفا، مهر ماه به لیونل مسی اعطا شد.

خبرگزاری فرانسه، قدیمی‌ترین خبرگزاری این کشور و یکی از سه خبرگزاری بزرگ جهان، از مگان راپینو، بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا به عنوان برنده تقریبا قطعی توپ طلا در بخش بانوان یاد می‌کند. این رسانه همچنین شانس لیونل مسی در کسب توپ طلای مردان را بیشتر از ویرجیل فن دایک، مدافع لیورپول و تیم ملی هلند می‌داند.

قهرمانی در لالیگا تنها عنوان تیمی لیونل مسی در فصل گذشته بود. او همچنین با 36 گل زده، آقای گل لیگ نیز شد. اما در لیگ قهرمانان اروپا و فوتبال ملی دستاوردی نداشت. فتح لیگ قهرمانان اروپا نیز تنها دستاورد تیمی فن دایک در فصل گذشته بود. تفاوت دو بازیکن این است که فن دایک در تیمی فوق‌العاده و یکدست بازی می‌کند. لیورپول در دو فصل اخیر کاملا به اوج رسیده است. اما لیونل مسی در بارسلونایی حضور دارد که هم مربی تیم و هم دیگر بازیکنان تحت انتقاد‌های فراوان قرار دارند. نبوغ فوتبالی لیونل مسی، تنها نقطه روشن بارسلونا در دو سال اخیر بوده است.

یورگن کلوپ، سرمربی باشگاه لیورپول عدالت را در رسیدن جایزه به ویرجیل فن دایک می‌داند:

“اگر بخواهید توپ طلا را به بهترین بازیکن این نسل بدهید، جایزه همواره برای لیونل مسی خواهد بود. اما اگر بخواهید آن را به بهترین بازیکن فصل گذشته بدهید، جایزه باید به فن دایک برسد.”