دستور داده‌اند برای نکونام بازیکن نخرند!

کاپیتان پرافتخار و سرپرست اسبق استقلال مدعی است گروهی از مدیران گذشته این باشگاه در تخریب جواد نکونام دست دارند.
به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  علی جباری برای همه استقلالی‌ها نامی آشنا و محترم است. کاپیتان این تیم در دهه ۵۰ که سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ تخت جمشید را همراه با آبی‌پوشان دارد، در گفتگو با خبرورزشی با صراحت می‌گوید عده‌ای از مدیران اسبق استقلال نمی‌خواهند جواد نکونام نتیجه بگیرد! به بهانه همین ماجرا و البته در آستانه روز تولد علی آقا با او همکلام شدیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم تولد شما مبارک. راستی از برگزاری جشن تولد در اردوهای استقلال و تیم ملی در دوران بازیگری خاطره‌ای دارید؟

ممنون از لطف شما و همه بچه‌های خبرورزشی. راستش آن زمان تولد گرفتن در اردوها خیلی مرسوم نبود ولی داخل خانه خودمان هر سال تولد داشتیم.

برای یک سال آینده عمر خودتان چه آرزویی دارید؟

دلم می‌خواهد شرایط اقتصادی کشور طوری شود که هیچ پدر و مادری شرمنده بچه‌های خود نشوند.

به وضعیت استقلال در روزهای آینده امیدوار هستید؟

قطعاً استقلال همیشه تیم بزرگ و مطرحی است که می‌تواند کارهای ویژه انجام بدهد اما شرایطی ایجاد کرده‌اند که متاسفانه به این تیم امیدوار نیستم. یک عده دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد آقای وزیر ورزش و برخی دوستانش دوست ندارند این تیم موفق شود. متاسفانه مدیران باشگاه استقلال طی سال‌های اخیر هم انتخاب شده همین افراد هستند و هیچکدام نتوانستند شرایط خوبی را برای استقلال رقم بزنند.

یعنی علی خطیر هم همین وضعیت را دارد؟

بله آقای خطیر هم همین طوری است. خطیر لابی کرد تا مدیرعامل استقلال شود. خطیر می‌دانست این باشگاه چقدر مشکل دارد بنابراین با علم و آگاهی آمده و حالا باید مسئولیت کار را بپذیرد.  ما آقای خطیر در دوره مدیرعاملی امیرحسین فتحی را به خاطر داریم. یادمان نرفته ایشان و مدیرعامل چه بلایی سر شفر و استراماچونی آوردند. البته فقط قضیه به این بندگان خدا محدود نمی‌شود. الان افرادی هستند که به جای کمک برای حل کردن مشکلات اقتصادی استقلال و مملکت، برای تیم ما حتی نسخه فنی هم می‌پیچند! سوال من این است که آقایان شما چرا یقه آقای آجورلو را نگرفتید؟ آجورلو استقلال را بیچاره کرد.

در مورد ادعای خود استدلال هم می‌آورید؟

بله بله! شما به قراردادهایی که فصل گذشته منعقد شد یا عدد و رقم آنها تغییر کرد را نگاه کنید. چند بازیکن در حد استقلال نیستند اما دستمزد نجومی می‌گیرند خب چرا باید چنین قراردادهایی بسته شود؟ چرا باید چنین بندها و تبصره‌هایی در قرارداد بازیکنانی بیاید که اصلاً در حد استقلال نیستند؟ این مسئله بسیار مهمی است که در استقلال نادیده گرفته شد. البته اتفاقاتی شبیه به این پیرامون افراد دیگر هم در استقلال رخ داده است .من  به چشم خودم دیدم برخی افراد که به عنوان بوقچی استقلال در جامعه فوتبال اسم و رسمی بر هم زده بودند از ‌تیمهای دیگر پول می‌گرفتند تا آنها را تشویق کنند.

در چنین شرایطی وضعیت جواد نکونام چه می‌شود؟

نکونام یکی از چهره‌های با ارزش استقلال است و با وجود همه این مشکلات باید بماند و کارش را جلو ببرد. جواد مطمئن باشد پیشکسوتان و هواداران استقلال هم حامی او هستند و نباید تیم را رها کند چون اگر چنین کاری را انجام بدهد عده‌ای خواهند گفت نکونام هر کجا که می‌رود بلافاصله آن تیم را رها می‌کند و نمی‌ماند. البته من مشکلات جواد را کاملاً درک می‌کنم شک ندارم دستور داده‌اند برای نکونام بازیکن نخرند تا تیمش قدرتمند نشود. آقا جواد نباید به فضای مجازی هم زیاد توجه کند چون به نظر من گروهی از مدیران گذشته استقلال در فضای مجازی خط می‌دهند تا نکونام را بکوبند. البته مطمئن باشید مشکلاتی که برای استقلال درست شده به زودی بر سر پرسپولیس هم می‌آید چون برخی مسئولان ورزش ما دوست دارند استقلال و پرسپولیس به دو تیم معمولی تبدیل شوند.