رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری: مسابقات قهرمانی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بابک محمدی، رئیس انجمن پاراوزنه برداری گفت: مسابقات جهانی قزاقستان یکی از گام‌های مهم تیم ملی برای رسیدن به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است. این رقابت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تیم ما باید علاوه بر کسب ورودی پارالمپیک، بتواند بهترین عنوان مسابقات را بدست آورد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات قزاقستان ۲۱ تا ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود، با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون اولین مرحله اردو آمادگی را آغاز کردیم و ملی‌پوشان زیر نظر کادر فنی به تمرین می‌پردازند تا در فاصله زمانی که داریم آمادگی فنی ورزشکاران را ارتقا دهیم و بتوانیم فاصله تیم ملی را با حریفان بیشتر کنیم.

محمدی درباره عملکرد این انجمن در سال گذشته گفت: در سال ۹۷ رقابت های قهرمانی کشور را با حضور نماینده IPC برگزار کردیم که همین موضوع باعث افزایش کیفیت این مسابقات نسبت به ادوار گذشته شد. در ادامه تیم ملی با ۱۰ ورزشکار راهی مسابقات آسیا و اقیانوسیه ژاپن شد که این رقابت‌ها نیز به دلیل ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حائز اهمیت بود و خوشبختانه ملی پوشان ما هم عملکرد خوبی در ژاپن داشتند.

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری عنوان کرد: از موفق‌ترین تیم‌های کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بودیم. یکی از مهمترین رویدادهای سال گذشته بازی‌های پاراآسیایی بود و تیم ملی وزنه‌برداری در جاکارتا توانست عملکرد مناسبی داشته باشد و یکی از موفق‌ترین تیم‌های کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها بود و ملی‌پوشان ما توانستند در جاکارتا انتظاراتی که داشتیم را برآورده سازند.

محمدی درباره پشتوانه سازی تیم ملی بیان کرد: با موافقت فدراسیون سال گذشته از جوانان زیر ۲۵ سال به خصوص در دسته سبک وزن که نماینده نداشتیم دعوت کردیم تا در ۲ مرحله اردو حاضر شوند و عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار دادیم و سعی کردیم آمادگی فنی این ورزشکاران را افزایش دهیم تا برای تیم ملی پشتوانه خوبی مهیا کنیم و امیدوارم این روند در سال جدید هم ادامه داشته باشد.

رئیس انجمن پاراوزنه برداری در پایان گفت: برنامه تیم ملی و این انجمن را برای بعد از مسابقات قزاقستان هم آماده کردیم و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک مسیرمان را تا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با موفقیت ادامه دهیم.

منبع: فارس