رامین طباطبایی: تالار آزادی مطابق با استانداردهای فیبا بازسازی شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رامین طباطبایی در حاشیه تمرینات امروز چهارشنبه تیم ملی بسکتبال گفت: ما در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی میزبان ژاپن و استرالیا هستیم بنابراین طی هفته های گذشته از طریق رسانه ها سعی کردیم تا عموم مردم و تماشاگران را در جریان قرار دهیم تا برای تماشای بازی و تشویق تیم ملی به سالن بیایند.

وی در مورد شرایط تالار بسکتبال آزادی و مهیا شدن برای میزبانی از ژاپن و استرالیا خاطرنشان کرد: تالار آزادی یک سالن قدیمی است و طبیعتاً به بازسازی نیاز داشت. این اقدام را براساس استانداردهای فیبا انجام دادیم. خوشبختانه ناظر فدراسیون جهانی روز گذشته در بازدید از تالار آزادی وضعیت این سالن را تأیید کرد. بنابراین مشکلی از این حیث نداریم. در کل تمام شرایط برای میزبانی مورد تأیید فیبا حتی از نظر پخش مستقیم بازی و نشست خبری مهیا شده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال با ابراز امیدواری از اینکه این فدراسیون در آینده میزبانی های بهتری داشته باشد، تصریح کرد: برنامه فدراسیون جهانی برای مسابقات از ماه ها پیش مشخص بود و بر همین اساس تکلیف همه کشورها و تیم ها هم به نوعی معلوم بود. بر این اساس خیلی خوب و دقیق می توانستیم برای تدارکات تیم ملی برنامه ریزی کنیم طوری که پیش از پنجره پنجم برنامه دو دیدار مقابل قطر پیش بینی شد و برای این پنجره هم دیدار مقابل اردن را داشتیم.

طباطبایی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال دیدارهای تدارکاتی خوبی مقابل اردن انجام داد و کادر فنی هم از نتایج به دست آمده در این دو دیدار رضایت داشت، خاطرنشان کرد: هماهنگی مورد نظر کادر فنی در جریان این دو دیدار به دست آمد. امیدواریم برای سال آینده و جام جهانی چین بتوانیم بازی های تدارکاتی بهتری را مهیا کنیم. البته بیشتر به دنبال این هستیم تا  تیم های حریف به ایران بیایند و میزبان آنها برای بازی تدارکاتی باشیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای حضور تماشاگران در سالن آزادی گفت: همانطور که گفتم اطلاع رسانی کامل را داشته ایم. انتظار داریم که مردم و تماشاگران به آزادی بیایند و تیم ملی را مقابل ژاپن و استرالیا تشویق کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان در مورد حواشی اخیر تیم ملی که به خاطر غیبت برخی بازیکنان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: انتخاب بازیکنان بر عهده کادر فنی است و ما به نظر و تصمیمات آنها احترام می گذاریم. کار رئیس هم در سطح کلان است و هیچ وقت در این امور دخالت نمی کنیم. به هرحال شرایط مسابقات تغییر کرده است. پیش از این رقابت ها هر دو سال یک بار بود و بازیکنان برای یک دوره دو سه ماهه آماده می شدند اما الان آنها باید هر سه ماه یکبار در کنار تیم ملی باشند و این نیازمند این است که بازیکنان همیشه آماده باشند و بر این اساس ممکن است در یک پنجره ترکیب بازیکنان با دیگر مراحل متفاوت شود. در حالی که خیلی از بازیکنان بزرگ و چهره ما جایگاه خود را دارند و به آنها احترام می گذاریم. سال ۸۳ که من مدیر پیکان بودم، حدادی هم در این تیم بازی می کرد او از بازیکنان بزرگ بسکتبال است. صد درصد در آینده از بهترین ظرفیت های بسکتبال ایران استفاده خواهیم کرد.

منبع: مهر