رمز گشایی از تاکتیک مجیدی در دربی 93

نود و سومین دربی پایتخت هیجان انگیز تر از همیشه در شرایطی به پایان رسید که استقلال در ضربات پنالتی راهی فینال جام حذفی شد با دور خوانی فنی این بازی از قاب “لحظه” همراه باشید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  پیروزی مجیدی در دیدار برابر پرسپولیس چند عامل مهم داشت که می توان با مروری بر این اتفاقات که منجر به کامیابی مجیدی شد از نوع پیورزی استقلال در برابر پرسپولیس رمز گشایی کرد.

استقلال در بازی های پایانی لیگ درون دروازه استحکام لازم را نداشت و این بازی نقطه عطفی برای سید حسین حسینی و بازگشت او به روز های اوج داشت.

از لحاظ روحی و روانی استقلال در مقابل پرسپولیس که قهرمان لیگ بود چند درجه پایین تر بود و باید این موضوع را با انگیزه جبران می کرد که مجیدی در این امر موفق بود .

ایجاد وفاق و همدلی در استقلال با بخشش دانشگر و باقری که اتفاقا یکی از این دو ناجی استقلال شد از موارد قابل تحسین مجیدی بو که مهمترین عامل انگیزشی در وحدت و همدلی بازیکنان شد.

مجیدی یک سرمربی جوان و آبدیده

پاس های تک ضرب در یک سوم دفاعی استقلال عملا در دقایق ابتدایی درصد مالکیت توپ را به نفع آبی پوشان مصادره کرده بود که ناگهان مهدی قایدی مهاجم ریز جثه این تیم روی یک حرکت صرفا انفرادی با عبور مستقیم از مدافع پیش رو یک بغل پای فنی در سه کج سمت راست دروازه، استقلال را به گل اول رساند و این موضع در تمرینات استقلال مشهود بود چرا که این کار تمرین شده در استقلال و اتکا به قدرت دریبلینگ قایدی یکی از مواردی بود که مجیدی روی آن تاکید داشت.

این گل زودهنگام در حین اینکه نوید از یک بازی پر گل و پر هیحان می داد اما در عین حال حامل یک آلارم جدی هم بود و آن اینکه گلزنی در این دقایق عمدتا با کاهش ولع هجومی، تیم ها را تا حدودی به عقب تر و بعضا لاک دفاعی فرو می کشد.

برخورد های فیزیکی بازیکنان استقلال خلاقیت تکنیکی سرخ ها را خنثی کرده بود و مهدی ترابی و امیری به دلیل نبود فضای کافی در بین مدافعان محصور بودند و این هم حربه ای بود که مجیدی برای از کار انداختن شاه کلید های پرسپولیس به کار گرفت.

یحیی حریف دست و پا بسته ای نبود و مجیدی می دانست تغییر تاکتیک پرسپولیس تیم او را به عقب خواهد راند و در همین راستا به آرام کردن بازی روی آورد اما خلاقیت و تکنیک بشار سد راه مجیدی شد و این دربی شطرنج وار به سود پرسپولیس چرخید و مهره های خطرناک پرسپولیس توانستند جنگ مغلوبه را به پیروزی تبدیل کنند.

در این سو اما فرهاد مجیدی نسبتا جوان با نگاهی کلیشه ای به ساعت مچی اش و یک تعویض آنی استقلال را 4 مهاجمِ کرد تا نشان دهد روحیه باخت در این دقایق را ندارد.

جنگندگی استقلالی ها با فشار 10 نفره از ناحیه راست دفاعی پرسپولیس به حدی بود که در عرض کمتر از 5 دقیقه گل تساوی رابه ثمر رسانه و اصطلاحا دوباره به بازی برگشت.

فرهاد برای پنالتی ها هم از یحیی سبقت گرفت و با استفاده از مهره های مطمئن دربی را به نام خود تمام کرد و شاید مجیدی برای اولین بار بود که نقش مستقیم در پیروزی استقلال داشت و این تجربه در آینده شاید مجیدی را به یک قلعه نویی دیگر تبدیل کرند

 دربی مهیج بود ، جذاب و فنی بود اما بیش از همه اینها برگ زرینی بر تارک فوتبال ایران برجای گذاشت یک فوتبال سطح بالا بین دو قدرت اصلی فوتبال کشور غنای تاکتیکی فوتبالمان را یک عیار دیگر بالا برد و یکی از مهم ترین دلایل اش به تصویر کشیدن موفقیت دو جوان این مرز و بوم در قامت سرمربی بود و تقریبا همه ی تماشاگران سیرآب از یک بازی فنی قابل قبول با جعبه جادویی خداحافظی کردند.

انتهای پیام/